۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
تثبیت نرخ ارز به آرامش اقتصادی منجر می‌شود
کارشناس مسائل اقتصادی:

تثبیت نرخ ارز به آرامش اقتصادی منجر می‌شود

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مدیریت جدید بانک مرکزی سیاست قابل توجهی در مسئله تثبیت نرخ ارز را در پیش گرفته است که زمینه آرامش فضای اقتصاد کشور در بلند مدت را فراهم می‌کند.

به گزارش بازار، حمید بهزادی ضمن اشاره به سیاست‌های جدید دولت در حوزه مدیریت بازار ارز گفت: پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تثبیت نرخ ارز اهمیت قابل توجهی داشت و در صورت تحقق این هدف، رشد اقتصادی قابل توجهی در حوزه کشاورزی و صنعت رخ می‌داد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تثبیت نرخ ارز با اتکا به ابزارهای بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا اهمیت قابل توجهی در رونق اقتصادی دارد، گفت: زمانی که فعال اقتصادی ریسکی بابت افزایش نرخ ارز نداشته و بتواند پیش‌بینی میان‌مدت از تحولات را برای کسب وکار خود داشته باشد، در اقتصاد کلان زمینه ورود به دوره رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.

بهزادی ضمن استقبال از سیاست جدید بانک مرکزی بیان کرد: مدیریت جدید بانک مرکزی سیاست قابل توجهی در مسئله تثبیت نرخ ارز را در پیش گرفته که زمینه آرامش فضای اقتصاد کشور در بلند مدت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به پیشنهادات خود در حوزه بانکی گفت: هدایت نقدینگی از طریق نظام تسهیلاتی به بخش مولد اقتصاد با پرداخت وام ساخت مسکن و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پیشران یکی از حلقه‌های مفقوده تامین مالی در کشور است.

بهزادی با اشاره به اهمیت تامین تسهیلات مسکن گفت: نظام بانکی با پرداخت تسهیلات در بخش مسکن می‌تواند زمینه رشد اقتصادی را فراهم کرده و از دو طریق کاهش هزینه خانوار و ایجاد اشتغال گسترده به کاهش تورم در سطح کلان کمک کند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: یکی از بانک‌های دولتی در حالی که باید ۳۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری پرداخت می‌کرد، با وجود تاکیدات دولت فقط ۹ فقره وام پرداخت کرده است که عملکرد فاجعه باری است و پیشنهاد می‌شود، فرآیند تقنینی این بانک‌ها در دستور کار قرار گیرد.

بهزادی با اشاره به تصویب قانون جدید بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم، با طرح قانون بانک مرکزی که ساختار، اختیارات و فضایی جدید را برای بانک مرکزی به وجود می‌آورد و استقلال بیشتری در حوزه تصمیم‌گیری به این نهاد مهم خواهد داد، در دوره جدید بانک مرکزی می‌تواند موانع پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های جدید بانک مرکزی را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha