۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
حاشیه نشینی تابع نظام بازار، مسکن و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

حاشیه نشینی تابع نظام بازار، مسکن و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حاشیه‌نشینی تابع مسائل اقتصادی از جمله نظام بازار، مسکن و نابرابری‌های اجتماعی است و رفع آن مستلزم قرارگرفتن در اولویت سیاست‌گذاری دولت به ویژه برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد نادری رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، حاشیه‌نشینی را از مسائل مهم در کلانشهرها دانست و گفت: مسئله حاشیه نشینی به واسطه دامنه اثرگذاری و سطوح تاثیرپذیری آن در منظومه مسائل و آسیب‌های اجتماعی از درجه بالای اهمیت و اولویت برخودار است.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی فرابخشی برای مواجهه با این مسأله افزود: مدیریت این پدیده در چارچوب برنامه‌های بخشی و حوزه ای نمی‌گنجد. کنترل و کاهش پدیده حاشیه نشینی در گرو اتخاذ برنامه های فرابخشی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه ایجاد مسائل و آسیب‌های اجتماعی به نوعی با موضوعات اقتصادی پیوند دارد، ادامه داد: مسئله حاشیه نشینی به شدت تابع نظام بازار، مسکن و نابرابری های اجتماعی و اقتصادی است.

نادری نوسانات ارزی، تورم و گرانی‌های اخیر و مهاجرت های بی رویه به کلان شهرها موید وابستگی پدیده حاشیه نشینی به عرصه هایی دانست که در مدار برنامه های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار نمی گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در تدوین برنامه هفتم، رفع چالش‌های اجتماعی را نیازمند سیاست‌گذاری بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: ضروری است در قانون برنامه هفتم توسعه مسئله حاشیه نشینی را به عنوان یک مسئله اولویت دار ببینیم.

وی مسأله حاشیه‌نشینی را زمینه‌ای برای شکل‌گیری و بروز انواع آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بیان کرد؛ همچنین رفع مسأله حاشیه‌نشینی به عنوان یک مسأله اجتماعی مستلزم هماهنگی و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه دولت است.

رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به ابعاد گسترده این موضوع توجه و برای رفع آن برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha