۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
تعمیر یا تعویض صندلی اداری؟

تعمیر یا تعویض صندلی اداری؟

مبلمان اداری، از عناصر مهم در هر اداره بوده که وجود آن ضروری است.

به گزارش بازار، مبلمان اداری، از عناصر مهم در هر اداره بوده که وجود آن ضروری است. صندلی‌های اداری یکی از مهم‌ترین عناصر مبلمان هر اداره به حساب می‌آیند. آن‌ها ممکن است به مرور زمان دچار آسیب شوند و کارایی خود را از دست بدهند. اما این موضوع بدین معنا نیست که صندلی‌ها باید حتما تعویض شوند؛ بلکه می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. امروزه افزایش هزینه‌ها بر تمام محصولات و کالاها تاثیر گذار بوده است. صندلی اداری نیز از جمله این محصولات است؛ بنابراین شاید جایگزین کردن صندلی‌ها هزینه بسیاری را بر ادارات تحمیل کند. در این موقعیت تعمیر صندلی اداری می‌تواند راهگشا باشد. این روش، علاوه بر اینکه کم‌هزینه‌تر از تعویض صندلی است، می‌تواند آن را به صندلی با ظاهری جدید و کارایی بهتر تبدیل کند.

کدام نوع از صندلی‌های اداری بیشتر نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند؟

به طور کلی، هر نوع تجهیزاتی که میزان مصرف و به کارگیری آن بالا باشد، بیشتر در معرض آسیب­دیدگی و نیازمند تعمیر است. مبلمان اداری نیز همه روزه مورد استفاده کارمندان و مراجعان است و این موضوع سبب می‌شود احتمال آسیب دیدن آن‌ها بالاتر باشد. در این میان، صندلی‌های اداری که به مدت طولانی مورد استفاده کارمندان قرار می‌گیرد، حساسیت بیشتری دارند.

صندلی‌های مدیریتی به خصوص نوع گردان و چرخ­دار، به دلیل برخورداری از تجهیزات بیشتر، ممکن است دچار مشکل شوند و تعمیر نیاز داشته باشند. برعکس، تعمیر صندلی‌ ساده که تجهیزات خاصی ندارند، معمولا کم‌تر با مساله مواجه می‌شوند.

خرابی‌های صندلی اداری کدام‌اند؟

همان‌طور که از نام صندلی‌های اداری پیدا است، برای استفاده در ادارات، با استفاده از تجهیزات گوناگون تولید شده‌اند و بخشی از مبلمان اداری محسوب می‌شوند. کارمندان برای ساعات طولانی بر روی این صندلی‌ها می‌نشینند و به فعالیت مشغول می‌شوند. اگر صندلی اداری مطابق با استانداردهای لازم تولید نشده و نقصی در آن وجود داشته باشد، به مرور زمان تجهیزات به کار رفته در صندلی دچار مشکل می‌شوند؛ به طوری که می‌بایست به تعویض یا تعمیر صندلی اداری اقدام کرد. اما کدام یک از این روش‌ها بهتر و موثرتر است؟

تعمیر یا تعویض صندلی اداری؟

تعویض یا تعمیر؟

همان‌طور که می‌دانید صندلی‌های اداری قیمت بالایی دارند؛ بنابراین، پیش از اقدام به تعویض صندلی آسیب دیده، باید آن را بررسی کرد که آیا مشکل آن با تعمیر حل می‌شود یا خیر. فردی که در حوزه تعمیر این نوع وسایل تخصص دارد می‌تواند این موضوع را تشخیص بدهد و تعمیر باید توسط خود او انجام شود. به طور کلی، خرابی صندلی‌هایی که قابل تعمیر هستند عبارتند از:

  • آسیب­دیدن چرخ صندلی
  • پارگی روکش مبلمان اداری
  • خراب­شدن پایه‌های صندلی
  • خوردگی یا بریدگی ابر، اسفنج یا فوم صندلی
  • آسیب­دیدن جک در صندلی‌های گردان

مزایای تعمیر صندلی‌های اداری

پیش‌تر خواندید که بعضی آسیب‌هایی که صندلی‌های اداری با آن مواجه می‌شوند قابل تعمیر هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که وجود این آسیب‌ها، تعمیر صندلی اداری در اولویت قرار گیرد نه تعویض آن. این پیشنهاد به دلیل مزیت‌هایی است که تعمیر صندلی نسبت به تعویض آن دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تعمیر یا تعویض صندلی اداری؟

کاهش هزینه‌های اداره

طبق تحقیقاتی که انجام شده، حدود نیمی از دور ریختنی‌ها را می‌توان با تعمیر و مرمت، مجددا استفاده کرد. حال تصور کنید با جلوگیری از دور ریختن این میزان مواد، هزینه‌های شرکت تا چه میزان کاهش خواهد یافت! در صورتی که اداره‌ها پیش از دور ریختن صندلی‌های آسیب دیده، آن‌ها را بررسی کنند تا در صورت وجود قابلیت تعمیر در آن‌ها، صندلی‌ها را نگه دارند، صرفه جویی بسیاری در هزینه‌ها اتفاق خواهد افتاد. بدین ترتیب بودجه‌ای که برای جایگزین کردن آنها تخصیص می‌یابد، می‌تواند در بخش‌های توسعه فعالیت اداره هزینه شود. این موضوع از مزیت‌های بزرگ تعمیر صندلی اداری محسوب می‌شود.

حفظ صندلی‌های راحت کارمندان

انسان موجودی است که به وضعیتی که به مدت طولانی در آن قرار داشته، خو می‌گیرد و عادت می‌کند. بنابراین، کارمندان همین حس را نسبت به صندلی خود دارند. اگر اداره، بودجه کافی برای جایگزین­کردن صندلی‌های آسیب­دیده داشته باشد و حتی از بهترین برند صندلی‌های جدیدی تهیه کند، باز هم احساس راحتی کارمندان با صندلی قبلی خود بیشتر است و عادت کردن به صندلی جدید مدتی به طول می‌انجامد. اگر به جای تعویض از تعمیر صندلی اداری استفاده کنید، کارمندان راحت‌تر خواند بود که این موضوع از ایجاد نارضایتی در فضای کاری اداره جلوگیری می‌کند.

در چه صورتی خرید صندلی اداری مناسب‌تر است؟

تعمیر یا تعویض صندلی اداری؟

اگر این وسیله به قدری آسیب دیده که متخصصان اعتقاد دارند با تعمیر صندلی نمی‌توان آن را به کاربری قبلی‌اش برگرداند، نباید زمان، انرژی و منابع مالی را بیهوده صرف کرد. این کار، علاوه بر این که مزیتی به همراه ندارد، نوعی ضرر به اداره نیز محسوب می‌شود؛ زیرا ممکن است حتی پس از تعمیر و پرداخت هزینه آن، صندلی قابل استفاده نباشد.

اگر قصد خرید مبلمان اداری از جمله صندلی اداری را دارید، می‌توانید به فروشگاه آرک مراجعه کنید. آرک به عنوان یک فروشگاه آنلاین، بستری معتبر و مطمئن برای سفارش انواع وسایل و تجهیزات اداری و خانگی و تعمیر صندلی اداری و دیگر مبلمان آن است. در این سایت شما قادرید اطلاعات مربوط به تمام محصولات را مطالعه کنید و با بررسی و مقایسه آن‌ها، به راحتی بهترین مورد را انتخاب و خریداری کنید. 

کد خبر: ۱۹۷٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha