۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
مقررات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم اصلاح می‌شود
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مقررات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم اصلاح می‌شود

عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امکان دارد اصلاحاتی را در مقررات صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم و بودجه سال آینده اعمال کنیم.

به گزارش بازار، مهدی عیسی زاده گفت: به دنبال تدوین قانونی برای نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی هستیم تا امور معیشتی، خدمات درمانی و پرداخت حقوق و مزایا پیگیری شود. بازنشستگان می‌خواهند خودشان بر اموالشان در صندوق‌های بازنشستگی نظارت کنند و از آنها استفاده ببرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی همچنین گفت که «بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی از حقوق دولتی برخوردارند و به گونه‌ای به دولت وصل هستند.»

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد کاهش سن بازنشستگی و ورود زودهنگام برخی گروه‌های شغلی به صندوق‌های بازنشستگی در سال‌های پیش، مدت دریافت مستمری را افزایش داده و بار مالی بسیاری را به آنها تحمیل کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پارسال گفته بود «بیش از ۹۵ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را دولت می‌پردازد.»

نمایندگان مجلس پیشتر از «نبود قانون برای صندوق‌های بازنشستگی انتقاد کرده بودند.» سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفته از ۲۲ صندوق بازنشستگی کشور، تنها ۲ صندوق قانون دارد»؛ با این حال برخی آمارها از وجود ۱۸ صندوق بازنشستگی با بیش از ۲۳ میلیون مشترک و مستمری بگیر حکایت دارند.

به گفته حسن لطفی «فقدان قانون باعث بروز اختلافات شدید میان صندوق‌های بازنشستگی شده است.»

لطفی از «ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی» به عنوان بحرانی یاد کرده که کشور را تهدید می‌کند و وجود یک قانون برای اداره صندوق‌ها را برای نجات از این بحران الزامی دانسته است.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha