۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵
افزایش نرخ سود بانکی از سوق دادن مردم به سمت دلالی جلوگیری می‌کند
کارشناس پولی و بانکی:

افزایش نرخ سود بانکی از سوق دادن مردم به سمت دلالی جلوگیری می‌کند

کاووسی، کارشناس پولی و بانکی گفت: دریافت سود مناسب از بانک سبب می‌شود، افراد به سمت دلالی نروند و با اسکناس تقلبی یا سکه ناقص هم روبرو نشوند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یوسف کاووسی، کارشناس پولی و بانکی درباره افزایش سود بانکی گفت: سیاستگذار پولی باید خیلی زودتر به فکر افزایش نرخ سود بانکی می‌افتاد. یکی از مهمترین سیاست‌ها، میزان سود بانکی است و درباره مزایای آن بارها مطالبی گفته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: میزان نرخ سود بانکی به قدری تاثیرگذار است که کشور روسیه در یک روز نرخ آن را افزایش داد و بلافاصله تورم را کنترل کرد. این ابزار در سیاست تمامی بانک‌های مرکزی دنیا مهم به حساب می‌آید و بیش از ۹۰ کشور دنیا در این چند ماه اخیر از آن بهره بردند. ایران تافته جدا بافته از سایر کشورها نیست، کشور ما هم می‌تواند برای کنترل تورم از این روش بهره ببرد.

کاووسی در ادامه تصریح کرد: دلیل گرایش مردم به خرید ارز و سکه وجود نگرانی بابت کاهشی شدن ارزش پول رایج در کشور است، البته برخی براساس حس ملی گرایانه به سمت خرید کالاهای واسطه‌ای نمی‌روند. با این حال به صورت کلی مردم به دنبال خریدی هستند تا ارزش پول شان حفظ شود، پس سود منطقی برای سپرده‌ها با وجود تورم، سپرده گذاری در بانک را مورد توجه همگان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که اکنون مشغول خرید ارز هستند آدم‌های سوءاستفاده‌گر به حساب نمی‌آیند، برای حفظ ارزش پول خود این کار را انجام می‌دهند و نام آن‌ها دلال و سوداگر نیست، افزود: دریافت سود مناسب از بانک سبب می‌شود، افراد به سمت دلالی نروند و احیانا با اسکناس تقلبی یا سکه ناقص هم روبرو نشوند.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha