۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
ضرورت طراحی الگوی مهندسی در حوزه صنعتی‌سازی ساخت مسکن
سرپرست بانک مسکن مطرح کرد

ضرورت طراحی الگوی مهندسی در حوزه صنعتی‌سازی ساخت مسکن

علی عسگری سرپرست بانک مسکن صنعتی‌سازی را ضرورت اصلی کشور در حوزه ساخت مسکن عنوان کرد که نیازمند الگوی مناسب مهندسی است.

به گزارش بازار، اولین همایش ملی «مسکن، ایمنی، صنعتی‌سازی» با حضور علی عسکری سرپرست بانک مسکن برگزار شد.

در این همایش که در سالروز زلزله بم و مصادف با روز «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» با مشارکت بانک مسکن برگزار شد جعفر آقاملایی عضو هیات‌مدیره، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری، صابر عسکرپور عضو هیات مدیره و معاون امور مالی، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن و محمدرضا جواهری رییس هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن نیز در این همایش حضور داشتند.

علی عسکری در این همایش مقاوم‌سازی را جزو اصول اولیه و اساسی ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: هیچ بنایی نباید ساخته شود جز اینکه مقاوم‌سازی در آن مبنا قرار گرفته شود و هر روز ضرورت این امر بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

سرپرست بانک مسکن با تاکید بر ضرورت گسترش صنعتی‌سازی در کشور گفت: صنعتی‌سازی و استفاده از مصالحی که با تکنولوژی‌های نو و دانش روز تهیه می‌شوند و مقاومت آن‌ها بالاست، بسیار در کشور احساس می‌شود.

وی افزود: شرکت‌های مختلفی در حوزه صنعتی‌سازی در حال فعالیت هستند اما هنوز در حوزه کلان کشور یک الگوی خاص از صنعتی‌سازی وجود ندارد و باید در بانک مسکن به سمت ایجاد الگویی در حوزه صنعتی سازی کشور حرکت کنیم و برای شرکت‌های دیگر نیز در این عرصه به عنوان یک الگو خود را معرفی کنیم.

عسکری افزود: در کشور فضا برای فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهیاست اما موضوع مهم الگوسازی است که ضمن ایجاد یک الگوی کارآمد و نوین در حوزه صنعتی سازی باید پروژه‌ها را سریع، سبک و کم‌هزینه تمام کنیم.

سرپرست بانک مسکن با تاکید بر استفاده از استعداد و توانایی نیروهایی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند گفت: باید از ظرفیت و ایده‌های نیروهای کارآمد و به ویژه نیروهایی که در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند استفاده لازم را ببریم تا با استفاده از دانش و ایده این افراد الگوهای جدید مهندسی در ساخت ساز طراحی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بستر و فرصت لازم در بانک مسکن و شرکت‌های زیرمجموعه برای ورود افراد توانمند و مجهیز به دانش روز ایجاد شود تا ظرفیت آنان به عنوان رهاوردی برای توسعه اقتصاد مسکن در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

شرزادی نیز در این مراسم با بیان اینکه همیشه نگرانی درباره زلزله در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مجموعه شرکت‌های گروه مالی مسکن در اندیشه ایجاد الگوهای مناسب ساخت برای هر چه مقاوم سازی مسکن است.

ویافزود: مقاوم سازی و بالابردن کیفیت ساخت مسکن جزو اولین و مهمترین اولویت گروه مالی بانک مسکن قرار دارد که امیدوارم برگزاری این نوع همایش‌ها بتواند کمک شایان توجهی به افزایش استحکام و کیفیت ساخت واحدهای مسکونی کند.

جواهری نیز با بیان اینکه ایران کشوری زلزله خیز است و باید نسبت به تبعات آن ایمنی سازی صورت گیرد گفت: امیدواریم از تجربیات و دانشی که در این همایش بدست می‌آید در حوزه استحکام هر چه بیشتر ساخت مسکن در گروه مالی بانک مسکن به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که صنعتی‌سازی موضوع جدید و مهمی در کشور است گفت: ضرورت صنعتی‌سازی در کشور به شدت احساس می‌شود که باعث کاهش هزینه ساخت، بالا بردن کیفیت ساختمان و کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود و امیدواریم گروه مالی بانک مسکن جرو اولین شرکت‌هایی باشد که بتواند صنعتی‌سازی را به طور گسترده در کشور اجرا کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha