۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
 ۵۰ میلیون قطعه لارو ماهی در سیستان و بلوچستان تولید می شود
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان:  

۵۰ میلیون قطعه لارو ماهی در سیستان و بلوچستان تولید می شود

زاهدان - مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال جهش تولید ۵۰ میلیون لارو ماهی در این استان تولید می شود.

عیسی میرانی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان می تواند به قطب تولید بچه ماهی در جنوب شرق کشور تبدیل شود.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در سال جهش تولید افق تولید ۵۰ میلیون لارو ماهی را ترسیم کرده ایم تا ظرفیت های بلا استفاده در مسیر تولید آبزیان قرار گیرد و جهش در تولید ماهیان تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: بازار مناسبی برای بچه ماهیان در کشور وجود دارد و هم اکنون استان های همجوار از جمله هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و یزد متقاضی بچه ماهی های تولید شده در سیستان و بلوچستان هستند.

میرانی شاهرودی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از سیستان و بلوچستان به این استان ها صادر شده است، گفت: بچه ماهیان پرورشی در سیستان و بلوچستان شامل گونه های بومی سفید ماهیان، کپور معمولی، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد می شود.

وی تصریح کرد: عمده تولید بچه ماهی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان شهرسان زهک تولید می شود و مابقی توسط استخرداران در روستاهای سطح استان سیستان و بلوچستان به مرحله تولید می رسد.

کد خبر: ۱۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha