۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
افزایش 30 درصدی تولید ماهیان خاویاری در گلستان
معاون آبزی اداره کل شیلات گلستان مطرح کرد؛

افزایش 30 درصدی تولید ماهیان خاویاری در گلستان

گرگان- سقلی، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان از افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهی خاویاری خبر داد و گفت: میزان تولید ماهیان خاویاری استان در سال جاری به ۱۵۰ تن رسیده است.

محمود سقلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال گذشته میزان تولید ماهیان خاویاری استان ۱۱۸ تن بوده که در سال جاری این میزان به ۱۵۰ تن رسیده است .

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه تولید ماهیان خاویاری به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: تمامی مزارع پرورش ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی انجام می شود اما تکثیر بچه ماهی خاویاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان توسط مراکز تکثیر شیلات است .

وی از فعالیت هشت مرکز پرورش ماهی خاویاری در استان خبر داد و اظهارکرد: سه مزرعه دربندرگز، سه مزرعه در کردکوی، یک مزرعه درآق قلا و یک مزرعه در علی آباد کتول فعالیت دارند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات در رابطه‌ با تهیه خوراک آبزیان، گفت: تامین خوراک آبزیان به عهده بخش خصوصی است و شیلات در این زمینه نقشی ندارد.

محمود سقلی تعیین اراضی ساحلی در شمال رودخانه گرگان رود و قره سو و اخذ موافقت اصولی برای توسعه پرورش ماهی خاویاری را از برنامه های بلند مدت این بخش دانست و گفت: پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا و نیز آب های لب شور نامتعارف چاه در اراضی لم یزرع از دیگر برنامه های آینده شیلات گلستان به شمار می رود.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha