۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
حادثه معدنی در دامغان | ۳ کارگر جان خود را از دست دادند
گزارش بازار؛

حادثه معدنی در دامغان | ۳ کارگر جان خود را از دست دادند

دامغان- حادثه در اتاق استراحت کارگران معدن فلورین تویه دروار دامغان به فوت سه کارگر انجامید و علت این حادثه آتش سوزی و انفجار مخزن بخاری چکه‌ای اعلام شده است.

بازار، گروه استان ها: حادثه انفجار و آتش سوزی در اتاق استراحت کارگران معدن فلورین در منطقه تویه دروار شهرستان دامغان آن هم در حالی که کارگران در حال غذا خوردن و استراحت بودند، باعث جان باختن سه کارگر شد.

در زمان این حادثه هفت کارگر در اتاق استراحت بودند که دو نفر از آنها به دلیل جراحت های وارده و خفگی استنشاق دود در دم فوت کردند و پنج نفر دیگر با سوختگی درجه یک و دو و همچنین دود زدگی، به بیمارستان انتقال یافتند.

آتش سوزی و انفجار بخاری چکه‌ای

آن‌طور که رئیس صمت شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار بازار، می‌گوید: علت این حادثه بخاری چکه‌ای بوده که کارگران از آن استفاده می‌کردند این بخاری توامان دچار حریق و انفجار می شود و متاسفانه دو کارگر در دم جان خود را از دست دادند.

حمید صالحی با بیان اینکه مختار میرزایی ۲۵ ساله و شایق سعیدی ۲۷ ساله هویت دو کارگری است که در لحظه حادثه فوت کردند، تاکید داشت: یکی از کارگران به نام امین غلامی ۲۸ ساله نیز با حراجت شدید روبرو شد که متاسفانه تلاش های پزشکان در بیمارستان برای نجات وی بی فایده بود و این کارگر نیز جان خود را از دست داد تا شمار جان باختگان این حادثه به سه نفر برسد.

در زمان این حادثه هفت کارگر در اتاق استراحت بودند که دو نفر از آنها به دلیل جراحت های وارده و خفگی استنشاق دود در دم فوت کردند

وی با بیان اینکه چهار کارگر دیگر برای درمان به خارج از استان سمنان اعزام شدند، تاکید کرد: دو کارگر راهی بیمارستان شهید مطهری تهران و دو کارگر دیگر که دچار سوختگی شدید هستند به بیمارستان سوانح سوختگی ساری منتقل شدند.

تیم های امدادی در صحنه حاضر بودند

فرماندار دامغان نیز در گفتگو با بازار، ضمن تسلیت این حادثه بیان کرد: این حادثه در معدن فلورین از توابع تویه دروار شهرستان به وقوع پیوست و متاسفانه هفت کارگر از آن متاثر شدند که سه نفر از این جمع جان خود را از دست داده و چهار کارگر دیگر با مصدومیت شدید روبرو هستند.

مهدی بندرآبادی با بیان اینکه یک اتوبوس آمبولانس در هنگام وقوع حادثه به منطقه اعزام شد، ابراز کرد: تیم های امدادی و همچنین اورژانس بلافاصله بعد از گزارش حادثه در منطقه حاضر و عملیات امدادرسانی را انجام دادند اما میزان و شدت حریق و همچنین دود زدگی افراد بسیار شدید بود.

چهار کارگر دیگر برای درمان به خارج از استان سمنان اعزام شدند

وی با بیان اینکه کارگران مصدوم با سوختگی درجه دو روبرو هستند که برای درمان به تهران و ساری منتقل شدند، گفت: تمام تلاش تیم درمانی برای این کارگران به کارگیری خواهد شد.

سوختگی شدید کارگران

به گفته فرماندار و مسئولان شهرستان دامغان تیمی از متخصصان اداره کار، بهداشت و درمان و همچنین صمت در محل حادثه حضور داشته تا مراتب را مورد بررسی قرار دهند هدف این تیم در کنار ارزیابی ماجرا، تلاش برای عدم تکرار چنین حوادثی است.

آنطور که صنعت معدن و تجارت شهرستان دامغان اعلام کرده مجروحان حادثه بین ۲۲ تا ۳۸ ساله هستند. مجروحان حادثه با ۸۰ تا ۹۰ درصد سوختگی درجه دو بعد از حادثه به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شدند اما تصمیم تیم پزشکی بر آن شد که این افراد به تهران و ساری منتقل شوند.

تیمی از متخصصان اداره کار، بهداشت و درمان و همچنین صمت در محل حادثه حضور دارند

خبرهای رسیده حاکی از این است که دو کارگر جان باخته در هنگام وقوع حادثه تابعیت افغانستانی داشتند همچنین در روزهای اخیر استفاده از بخاری چکه ای و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی به خصوص در فضای مجازی استان سمنان بار دیگر مطرح و با واکنش های کاربران مجازی مواجه شده است.

به خصوص حادثه معدن تویه دروار از این جهت اهمیت دارد که در دو و نیم سال اخیر پنج حادثه دارای فوتی در معدن شهرستان دامغان به وقوع پیوسته است.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha