۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
بازار فروش گل کم فروغ شده است
یک تولیدکننده گیاهان آپارتمانی:

بازار فروش گل کم فروغ شده است

گرگان- زارعی، تولیدکننده گیاهان آپارتمانی از افزایش هزینه نهاده های کشاورزی در سال جاری انتقاد کرد و گفت: بازار فروش گل بسیار کم فروغ شده و گلفروشی دیگر به صرفه نیست.

حسین علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت کود و سم خیلی گران شده و با وجود افزایش سه برابری این هزینه ها نسبت به گذشته، تعرفه فروش هنوز با نرخ سال گذشته است.

این تولیدکننده گیاهان آپارتمانی با بیان اینکه گل فروشی دیگر به صرفه نیست، افزود: اگر بازار فروش فراهم باشد بخشی از مشکلات ما مرتفع می شود اما با وجودی که مجموعه گلخانه ما در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر قرار دارد، بازار خوبی نداریم.

او ضمن تاکید این مطلب که از ابتدای سال تاکنون نزدیک به یک صد میلیون خسارت دیده، اضافه کرد: امیدواریم این خسران برای بازار شب عید امسال جبران شود.

این فعال اقتصادی دریافت تسهیلات بانکی را نقطه ضعفی در این شرایط اقتصادی برای هر کسب و کاری اعلام کرد و گفت: آن دسته از افرادیکه تاکنون تسهیلات دریافت کردند برای پرداخت به موقع اقساط ناگزیر به فروش اجناس زیر قیمت مصوب هستند که این نتیجه ای به جز ضرر نخواهد بود.

زارعی افزایش چهار برابری قیمت بذر را از دیگر مشکلات این حرفه معرفی کرد و گفت: تا سال گذشته قیمت بذر f1 گل بنفشه گرمی شش هزار تومان بود اما در حال حاضر باید با رقم ۲۵ هزار تومان تهیه کنیم.

وی ادامه داد: کیفیت بذر وارداتی F1 مرغوب و با گل های درشت تری است اما با توجه به اینکه قیمت بالایی آن برای تولیدکننده توجیه ندارد و ناگزیر به تهیه بذرهای داخلی و با کیفیت کمتر روی می آوریم.

این فعال اقتصادی آب را یکی از مولفه های اصلی این صنعت معرفی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود چاه آب برای گلخانه به ناچار برای تامین آب آن را خرید می کنیم که این هزینه زیادی دارد.

وی از خسارت گلخانه در هنگام وقوع طوفان خبر داد و گفت: در زمان طوفان فضای مسقف گلخانه که با پلاستیک پوشیده شده، تخریب می شود که هزینه ای دست کم 20 میلیونی برای ما دارد با اینحال سازمان جهاد کشاورزی فقط در تماسی برآورد خسارت می گیرد و هیچ وقت حمایتی نمی کند.

به گفته او، مساحت این گلخانه چهار هزار متر است که از این میزان یک هزار و 800 متر آن مسقف که در آن گل های فصلی، باغچه ای و آپارتمانی تولید می شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha