۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
 تولید سالانه دو هزار تن شیر شتر در گلستان | صنایع تبدیلی محصول ایجاد شود
یک کارشناس اموردام:

تولید سالانه دو هزار تن شیر شتر در گلستان | صنایع تبدیلی محصول ایجاد شود

گرگان- احمدی، کارشناس اموردام گفت: با وجود تولید سالانه دو هزار تن شیر شتر در گلستان، نبود صنایع تبدیلی سود حاصل از این صنعت را به حداقل رسانیده است.

شهرام احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزار شتر در استان گلستان وجود دارد که سالانه حدود ۲ هزار تن شیر از این گله ها تولید می شود.

این کارشناس اموردام افزود: شیر شتر نزدیک ترین نوشیدنی به شیر مادر بوده و دارای مواد طبیعی مانند قند، کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی، آهن است ضمن اینکه هضم آن راحتتر از شیر گاو است.

وی با بیان این نکته که با تمام خواصی که این محصول دارد همچنان به صورت سنتی در بازار عرضه می شود، بیان کرد: نبود صنایع تبدیلی برای فرآوری این محصول پرخاصیت منجر به عقب ماندگی استان به رغم ظرفیت مناسب آن شده است.

احمدی با بیان اینکه کشور قطر با تغییر روش تولید شیر شتر از سنتی به صنعتی توانسته فرآورده های لبنی آن را به بازار اروپا برساند، افزود: استان گلستان هم ظرفیتی خوبی در این زمینه دارد که با اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان می توان به توسعه این صنعت دست یافت.

او طولانی بودن فرایند صدور مجوزها را علت عدم توسعه صنایع تبدیلی در گلستان عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان باید در این زمینه همراه تولیدکنندگان و صنایع باشند و موانع را از پیش روی آنها بردارند.

این کارشناس اموردام با اشاره به اینکه نگهداری پرورش شتر به نسبت سایر دام ها کم هزینه تر است، اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد هزینه های نگه داری شتر نسبت به دام های دیگر کمتر است.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha