۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
صنعت نساجی و پوشاک در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

صنعت نساجی و پوشاک در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: صنعت نساجی و پوشاک یکی از مهمترین صنایعی است که در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، در نشست هم‌اندیشی فعالان نساجی و پوشاک استان آذربایجان شرقی که عصر شنبه در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، بر لزوم حرکت یکپارچه فعالان این حوزه و فعال شدن دوباره اتحادیه‌ی نساجی اتاق جهت پیگیری مطالبات و مشکلات این صنف تاکید شد.

یونس ژائله در این نشست هم‌اندیشی صنعت نساجی و پوشاک را یکی از مهمترین صنایعی دانست که در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است و تاکید کرد: امیدوارم با فعال کردن این تشکل در اتاق تبریز بتوانیم مشکلات و مسایل این صنف را شناسایی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تشکل‌های اتاق، شاهد شکوفایی و رشد هر چه بیشتر صنعت نساجی و پوشاک تبریز و آذربایجان‌شرقی در کشور و بازارهای جهانی باشیم.

صنعت نساجی و پوشاک در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه صنعت نساجی استان در صورت اتحاد بیشتر اصناف و فعال شدن تشکل در اتاق تبریز، قادر خواهد بود همچون صنعت غذا، حرف اول را در کشور بزند، افزود: برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌های خالی را احصاء و مستندسازی کنیم تا بتوانیم برای آینده‌ صنعت نساجی استان راهبرد و نقشه‌راه ارائه دهیم.

در این جلسه فعالان صنعت نساجی و پوشاک استان نیز بر لزوم فعال شدن انجمن نساجی و پوشاک تاکید کردند و به ارائه‌ی نظرات و مشکلات این صنف پرداختند و مواردی چون نیاز به دوره‌های آموزش طراحی و دوخت و اجراء، مشکل سرمایه در گردش، خرید ماشین‌آلات، تهیه‌ی مواد اولیه پتروشیمی، نقدینگی، بروکراسی اداری، برندسازی و ایجاد هولدینگ، نبود تشکل قوی، تحریم و مشکلات بانکی، نوسانات قیمت، نبود دانش روز را از جمله مهمترین مشکلات صنعت نساجی و پوشاک برشمردند.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha