۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
گامی برای رونق زغالسنگ خراسان جنوبی| اعطای تسهیلات اکتشافی به معدن کاران
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

گامی برای رونق زغالسنگ خراسان جنوبی| اعطای تسهیلات اکتشافی به معدن کاران

بیرجند- حسن نژاد، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تسهیلات اعتباری مورد نیاز معادن زغالسنگ استان برای کمک به توسعه فعالیت‌های اکتشافی و سرمایه در گردش این معادن تامین می‌شود.

حامد حسن نژاد در گفت و گو با بازار با اشاره به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۵ درصد زغالسنگ کشور در طبس تولید می شود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های معدنی استان، اظهار کرد: تسهیلات اعتباری مورد نیاز معادن زغالسنگ استان برای کمک به توسعه فعالیت‌های اکتشافی و سرمایه در گردش این معادن تامین می‌شود.

حسن نژاد با بیان اینکه این تسهیلات از محل تفاهم صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی کشور و بانک تجارت تامین می شود، افزود: متقاضیان واجد شرایط این تسهیلات برای نام نویسی به سایت صندوق بیمه به نشانی www.iranmico.com مراجعه کنند.

وی با اشاره به شرایط بازپرداخت این تسهیلات بیان کرد: : برابر اعلام صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی کشور این تسهیلات با دوره بازپرداخت ۵ ساله شامل حداکثر دو سال دوره مشارکت و حداکثر سه سال دوره بازپرداخت با لحاظ دو ماه تنفس و ۳۴ قسط با نرخ‌های ۱۱ و ۱۳ درصد توسط بانک و با معرفی و حمایت این صندوق خواهد بود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: اعطلای این تسهیلات به متقاضیان اکتشاف، پس از انجام مراحل شناسایی و پی جویی و با ارائه طرح مصوب مورد تائید اداره کل صمت استان، متقاضیان اکتشاف حین استخراج و اکتشاف ماده معدنی دوم و همچنین متقاضیان آماده سازی و سرمایه در گردش معادن زغالسنگ، امکان پذیر است.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha