۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کیفیت شن و ماسه مازندران استاندارد نیست
در گفتگو با بازار؛

کیفیت شن و ماسه مازندران استاندارد نیست

ساری- مرتضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران مطلوب نبودن کیفیت شن و ماسه تولیدی در استان را از جمله چالش‌های حوزه ساخت و ساز بیان کرد.

سید مجتبی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که استاندارد شن و ماسه به دانه بندی و سیمان می پردازد، گفت:این استانداردهای به سراغ کیفت مصالح شن وماسه نرفته است درحالی که مازندران از استان هایی محسوب می شود که ساخت وساز در آن بالا است.

وی شمار معادن شن و ماسه را ۸۰ مورد ذکر کرد و گفت: شن و ماسه مستقیم به بتن تبدیل می شود و در ساخت وسازها مورد استفاده قبرار می گیرد از این رو توجه به کیفیت شن وماسه امری ضروری است.

وی با عنوان اینکه هنوز درباره کیفیت دانه های شن و ماسه اقدامی نشده است، گفت: دولت نظارت کافی ندارد و از سازمان های مردم و نهاد نیز کمک نمی گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه نظام مهندسی معدن در کمیته دانه‌بندی شن و ماسه عضویت ندارد، گفت: در حال حاضر در محور هراز وخطیرکوه بیشتر شن وماسه برداشت می شود که کیفیت این دو با یکدیگر متفاوت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران وجود خاک و مواد اضافه را در عدم کیفیت شن و ماسه در استان موثر دانست و گفت: متاسفانه بیشتر شن و ماسه های تولیدی در استان استاندارد و مطلوب نیست.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha