۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی که از شرایط مناسب برای زندگی برخوردارند
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی که از شرایط مناسب برای زندگی برخوردارند

آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در سند ملی باید همه سیاست‌های مربوط به نوسازی، مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد لحاظ شود.

به گزارش بازار، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه بررسی پیش نویس نهایی سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: در سند ملی باید همه سیاست‌های مربوط به نوسازی، مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد لحاظ شود.

آئینی یکی از ایرادات وارده به پیش‌نویس این سند را دست اندازی به اراضی ملی برشمرد و افزود: سند بر اساس دو موضوع مهم پیشگیری و پیشنگری تعریف شده و واقعیت این است که برخی سکونتگاه‌های غیررسمی که بیش از ۴۰ سال قدمت دارند، باید ساماندهی شوند و نمی‌توان ساکنان آن‌ها را به حال خود رها کرد، در این سند بر ساماندهی سکونتگاه‌هایی که مانعی برای زیست انسانی ندارند، تاکید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید اخیرش از دو سکونتگاه غیررسمی پیچ آشوری و کارخانه نمک در ایلام گفت: هر چند این دو محله هنوز به عنوان سکونتگاه غیررسمی مصوب نشده‌اند، اما خدمات آب و برق و گاز دریافت کرده بودند و در نتیجه باید خدمات دیگر مانند مدرسه و درمانگاه نیز به آن‌ها ارایه شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha