۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
 انسجام در تولید به توسعه بازارهای صادراتی می‌انجامد
در نشست انجمن نوردکاران فولادی ایران مطرح شد

انسجام در تولید به توسعه بازارهای صادراتی می‌انجامد

اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران با تاکید بر اهمیت حفظ انسجام بین تولیدکنندگان به منظور توسعه بازارهای صادراتی پیشنهاد تشکیل شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی را مطرح کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در نشستی که از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران برگزار شد، وضعیت صادرات محصولات نورد فولادی، موانع پیش‌روی آن و راهکارهای توسعه بازارهای صادراتی بررسی شد. در این جلسه نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت نیز حضور داشتند.

در این نشست انسجام و یکپارچگی واحدهای تولیدی به عنوان راهکاری برای حفظ بازارهای صادراتی محصولات فولادی ایران و ورود به بازارهای جدید از سوی صنعت‌گران و تولیدکنندگان مقاطع فولادی مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس تشکیل شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی پیشنهاد شد تا بازارهای بین‌المللی خریدار محصولات فولادی از آفریقا و کشورهای شرق آسیا، تقاضای تجاری خود را بر مبنای سبدی از محصولات نورد اعلام کنند و در چارچوب شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی، نیاز آنها را با استفاده از تولیدات متنوع شرکت‌های فعال در این حوزه برآورده و محصولات باکیفیت بالا را به بازارهای صادراتی روانه کرد.

یافتن بازارهای جدید و در پی آن، افزایش صادرات این فرآورده‌ها و بالا بردن توان رقابت محصولات ایرانی در این بازارها از دیگر دستاوردهای شرکت مدیریت صادرات محصولات فولادی خواهد بود.

در نشست همچنین برخی موانع توسعه صادرات محصولات فولادی از جمله ارزش‌گذاری گمرک، مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان این حوزه و تعدد بخشنامه‌ها و مقررات دست‌وپاگیر با مدیران سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران، درمیان گذاشته شد.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha