۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کشت قردادی گندم در سطح ۶۵ هزار از اراضی استان ایلام
مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

کشت قردادی گندم در سطح ۶۵ هزار از اراضی استان ایلام

ایلام- عارفی، مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام از کشت قردادی گندم در سطح ۶۵ هزار از اراضی استان خبر داد و گفت: افزایش تولید میزان گندم مهمترین هدف از کشت قراردادی است.

حجت عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت قراردادی، طرحی که در ماه گذشته آئین نامه اجرایی آن با ظرفیت دو میلیون هکتار اراضی آبی زیر کشت گندم در کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: افزایش تولید میزان گندم، با هدف ارتقای بهره وری و تامین امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف کشت قراردادی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام درخصوص ثبت نام کشت قراردادی گندم گفت: کشاورز پس از ثبت در سامانه GTC، و ثبت و امضای الکترونیکی قرارداد بین اداره کل غله و خدمات بازرگانی و کشاورز، قرارداد خود را به چاپ می‌رساند.

عارف افزود: ۵۰ درصد هزینه کود را دولت پرداخت میکند و همچنین به ازای هر تن محصول گندم تحویلی به مراکز خرید ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل به کشاورز تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمه نامه نیز به صورت الکترونیک صادر می‌شود، اضافه کرد: ۲۰ درصد سهم بیمه کشاورزانی که ازکشت قراردادی استفاده می‌کنند کمتر از دیگر کشاورزان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: از دو میلیون مقدار کشت قراردادی گندم در کشور، ۶۵ هزار هکتار آن در استان ایلام است که به گفته کارشناسان با این حمایت‌ها پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد افزایش تولید در هر هکتار را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha