۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
ریسک های سیستماتیک را کم کنید؛ خبر خوب کافی نیست
چرا سرمایه ها از بورس فراری هستند؟

ریسک های سیستماتیک را کم کنید؛ خبر خوب کافی نیست

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت نیاز به بازنگری اساسی در استراتژی های خود دارد چرا که صرفاً با استراتژی خبر خوب نمی‌توان اقتصاد فعلی ایران را نجات داد.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با لزوم کاهش ریسک های سیستماتیک بازار، ابراز داشت: امروزه به قدری ریسک های سیستماتیک بالا رفته است که مردم ترجیح می‌دهند سرمایه های خود را در بازارهای امن و یا کم ریسک مانند طلا، ارز، املاک و مستغلات و... سرمایه‌گذاری کنند که عمدتاً مولد نیستند و پیامد این کار کاهش تولید، کاهش درآمد ملی، افزایش نرخ بیکاری، عدم جذب سرمایه های خارجی و... می‌باشد.

ریسک های سیستماتیک را کم کنید؛ خبر خوب کافی نیست

عباسیان در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت نیاز به بازنگری اساسی در استراتژی های خود دارد چرا که صرفاً با استراتژی خبر خوب نمی‌توان اقتصاد فعلی ایران را نجات داد.

کاهش ریسک ها در جهت جذب سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره اینکه ریسک ها به قدری افزایش یافته اند که حتی خود شرکت های دولتی نیز عمده سرمایه خود را در بخش غیرمولد سرمایه گذاری می‌کنند، اظهار داشت: ریسک هایی مانند اظهارنظر افراد غیرکارشناس و وضع قوانین شبانه و... که همگی به خوبی به آن آگاه هستیم باعث فرار سرمایه می‌شود و مطمئناً با کاهش این ریسک ها که کار چندان دشواری هم نیست می‌توان جذب سرمایه کرد و مسلما وضع اجتماعی جامعه را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم که خود باعث عدم اطمینان سرمایه‌گذار می‌شود.

دولت باید با ایجاد زیرساخت های سرمایه‌گذاری و جلب اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران، بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری را فراهم کند

عباسیان در نهایت با مهم خواندن بسترسازی دولت در راستای بهبود سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: دولت باید با ایجاد زیرساخت های سرمایه‌گذاری و جلب اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران، بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha