۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کمبود نهاده‌های دامی بزرگترین چالش مرغداران ایلام است
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

کمبود نهاده‌های دامی بزرگترین چالش مرغداران ایلام است

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به فعالیت ۴۰۰ واحد مرغداری در استان، گفت: کمبود نهاده‌های دامی بزرگترین چالش مرغداران استان است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه یک جامعه فقط مختص بخش صنعت نیست، بلکه کشاورزی پایه و مبنای توسعه اقتصادی است که اشتغال، درآمد پایدار و امنیت غذایی را در پی دارد و مسئولان باید نگاهی ویژه و برنامه های جامعی برای زیربخش های کشاورزی داشته باشند تا شرایط ورود محصولات کشاورزی به بازارهای بین المللی برای کشاورزان و در نتیجه ارزآوری برای کشور فراهم شود.

وی یادآور شد: قطعه های سه و چهار سامانه گرمسیری در استان ایلام برخلاف حوزه های بالادست هنوز تکمیل نشده و عمده اعتبارات و تلاش ها برای تکمیل پروژه در مناطق بالادست این سامانه است که انتظار می رود این طرح در استان ایلام‌ با نگاه ویژه مسئولان پیگیری و به نتیجه برسد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شیوه اجرای طرح حذف ارز ترجیحی باعث بروز مشکلاتی برای دامداران و مرغداران استان ایلام‌ شده که کمبود یا عدم وجود نهاده های دامی یا قیمت بالای خرید این نهاده ها یکی از مشکلات مهم و چالشی آنهاست.

وی گفت: با وجود استمهال وام های کشاورزی در سال های اخیر، سود این وام ها به اصل تسهیلات اضافه شده که این موضوع بار بدهی کشاورزان را بیشتر کرده است لذا امیدواریم این موضوع توسط مسئولان ذیربط بررسی شود.

فلاحی به موضوع آلودگی های ناشی از ریزگردها نیز اشاره کرد و افزود: ایلام به عنوان پیشانی ورود ریزگردهاست و حل این چالش اساسی، دیپلماسی قوی بین المللی را می طلبد، درختان جنگلی استان بویژه درختان بلوط ایلام دچار آفت زدگی یا خشکیدگی شده اند.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha