۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
توتون گلستان را شرکت های غیر بومی خرید می کنند
معاون اقتصادی استاندار گلستان:

توتون گلستان را شرکت های غیر بومی خرید می کنند

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: رانت خرید توتون برای چهار شرکتی است که در گلستان نیستند.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۷۵ درصد توتون در گلستان تولید می شود اما زمان خرید آن، چهار شرکتی که در این استان نیستند و هیچ نگاه راهبردی به کشت توتون ندارند محصول را از کشاورز خریداری کرده و سود می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: همین شرکت ها در سال های گذشته توتون های تاریخ مصرف گذشته را با توتون مرغوب گلستان در یکی از بنادر جنوب کشور ترکیب کرده و به کشورهای حاشیه فروختند.

وی ادامه داد: تمام قد در مقابل این شرکت ها می ایستیم و از اتاق بازرگانی هم می خواهیم که هر شرکتی که درخواست مجوز خرید توتون را بدهد، پیگیری می کنیم تا خرید توتون از کشاورزان هم توسط شرکت های بومی خود استان انجام شود.

دهنوی با بیان اینکه این محصول برای گلستان استراتژیک است، تصریح کرد: صادرات سال گذشته گلستان ۴۰۰ تن و امسال در ۹ ماهه نخست حدود ۲۳۰ تن توتون بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: مسائل و مشکلات توتون کاران باید بررسی شود و در این راستا میز تخصصی توتون که برای استان گلستان مجوز داده شده، می تواند اتفاق خوبی در این محصول باشد.

دهنوی با بیان اینکه گلستان ظرفیت صادرات توتون را دارد، افزود: برای حمایت کشاورز باید بذرهای خوبی به کشاورز بدهیم تا بهره وری محصول افزایش پیدا کند و کشاورز هم برای کشت رغبت بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha