۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
مدل تعیین حقوق در سال آینده تغییر می کند! | لزوم افزایش تا ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۲
گزارش «بازار» از زوایای بودجه سنواتی

مدل تعیین حقوق در سال آینده تغییر می کند! | لزوم افزایش تا ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۲

با آنکه سازمان برنامه و بودجه رقم افزایش حقوق کارمندان دولت را برای سال آینده ۲۰درصد پیشنهاد کرده است اما نمایندگان مجلس و دولتی ها می گویند؛ این رقم قطعی نیست و احتمالا شیوه پرداخت حقوق ها تغییر کند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس، امسال همزمان با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بوده و این موضوع باعث شده است تا بودجه ۱۴۰۲ در موقع مقرر به مجلس ارسال نشود، اما با توجه به زوایا و محتوای این بودجه چون پیشنهاد تعیین ۲۰ درصدی متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت در پیش نویس لایحه بودجه، اظهار نظرهایی در این زمینه از سوی مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس مطرح است که معلوم می شود هنوز چنین رقم افزایش حقوقی قطعی نیست و از طرفی با توجه به رشد نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم احتمالا چگونگی نحوه تعیین حقوق ها در سال آینده با مدل های جدید دچار تغییر شود و به صورت یکسان افزایش نیابد، چرا که گذران زندگی برای دهک های پایین درآمدی که حقوق کمتری دریافت می کنند این روزها در پی فشار تورمی و گرانی ها سخت شده است.

با توجه به اظهارات برخی مسئولان دولتی می توان اینگونه استنباط شود که تعیین حقوق برای کارمندان و کارکنان دولت درسال ۱۴۰۲ بصورت یکسان در نظر گرفته نمی شود و یک رقم مشخص کلی نیست

حرکت دولت در مسیر متعادل کردن تعیین حقوق ها در بودجه سال آینده

در چنین شرایطی گویا قرار است تعیین حقوق ها در سال آینده متعادل شود تا حقوق بگیرانی که دریافتی کمتری دارند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند. البته هنوز راجع به تعیین قطعی حقوق ها در بودجه سال آینده هیچ چیزمشخص نیست اما با توجه به اظهارات برخی مسئولان دولتی می توان اینگونه استنباط شود که تعیین حقوق برای کارمندان و کارکنان دولت درسال ۱۴۰۲ بصورت یکسان و یک رقم مشخص کلی درنظر گرفته نشود.
این در حالی است که هیئت دولت هم اکنون مشغول بررسی مدل‌های مختلف افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده است و پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوقی که از سوی سازمان برنامه و بودجه مطرح شده نمی تواند ملاک عمل قرار گیرد زیرا بحث تعیین حقوق سالانه در بودجه ابتدا باید توسط هئیت دولت مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و پس از آن کمیسیون های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون تلفیق راجع به تعیین نسخه نهایی با موشکافی خاص تصمیم گیری کنند.

البته وزیر اقتصاد و امور دارایی اخیرا در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفته است؛ پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق است، اما این احتمال وجود دارد که چنین رقمی در هیئت دولت مصوب نشود. خاندوزی با بیان اینکه به‌ طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده که یکی از پیشنهادات این است که به ‌جای افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد، گفته است، با وجود بررسی احکام پیش‌نویس لایحه بودجه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارمندان تا اتخاذ تصمیم نهایی در هیئت دولت ادامه دارد.

قدرت خرید مردم در پی رشد نرخ تورم و گرانی همه کالاها و خدمات دربازار بشدت کاهش یافته است و حقوقی که کارمندان دولت و کارگران می گیرند مکفی نیست، تعیین حقوق و دستمزدها باید متناسب با تورم اعمال شود

عدم همخوانی افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت با تورم ۴۰ درصدی

سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره چگونگی افزایش حقوق کارمندان دولت در بودجه سال آینده آنگونه که در پیش نویس لایحه پیشنهادی از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است، گفت: به نظر می رسد با توجه به تورم بالای حاکم در اقتصاد کشور بخصوص بازار و افزایش سطح عمومی قیمت ها افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دولت رقمی ناچیز بوده و با رشد قیمت هایی که مردم در بازار می بینند همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه دریافتی کارمندان دولت با رشد هزینه های زندگی آنها فاصله عمیقی دارد که این موضوع مهم باید با درایت و سیاست گذاری های خاص، ترمیم شود، افزود: قدرت خرید مردم در پی رشد نرخ تورم و گرانی همه کالاها و خدمات دربازار بشدت کاهش یافته است و حقوقی که کارمندان دولت و کارگران می گیرند مکفی نیست، بنابراین دولت باید فکری اساسی برای بهبود معیشت مردم بخصوص کم درآمدها کند. حال درچنین شرایطی تعیین حقوق و دستمزدها باید متناسب با تورم اعمال شود با این وجود رقم ۳۵ تا ۴۰ درصدی حقوق ها در سال آینده می تواند تا حدودی هزینه های گذران زندگی کارمندان دولت را تامین کند هر چند افزایش حقوق نیز تبعات منفی خود را در اقتصاد کلان کشور به دنبال دارد اما ناگزیر به آن خواهیم بود تا مشکلات قشر حقوق بگیر تشدید نشود.

تعیین حقوق برای سال آینده از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که قدرت خرید مردم بشدت کاهش یافته است با این وجود تعیین حقوق ها در بودجه ۱۴۰۲ باید طوری باشد که گذران زندگی برای مردم درسال آینده سخت نشود

وجود ناترازی در حقوق کارمندان دولت و هزینه های زندگی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: اکنون دریافتی کارمندان و کارکنان دولت با نرخ تورم موجود دارای ناترازی است، ناترازی که کم درآمدها و آندسته از حقوق بگیرانی که حقوق کمی دریافت می کنند را با فشار اقتصادی مواجه کرده است، بنابراین در چنین شرایطی تعیین حقوق کارمندان دولت و کارکنان برای سال آینده از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که قدرت خرید مردم بشدت کاهش یافته است با این وجود تعیین حقوق ها در بودجه ۱۴۰۲ باید طوری باشد که گذران زندگی را برای مردم درسال آینده سخت نکند.

موسوی خاطرنشان کرد: وقتی کارمندی حقوق ناکافی دریافت می کند و با آن حقوق نمی تواند امورات زندگی خود را تامین کند این احتمال وجود دارد که خدایی نخواسته از انجام کار مفید طفره رود و تکالیف و وظایف خود را آنطور که با بازدهی مناسب باشد به نحو احسن انجام ندهد. با این وجود تعیین حقوق مکفی کارمندان دولت با در نظر گرفتن جمیع جهات، وضعیت قیمت ها در بازار همچنین برآورد هزینه و درآمدها باید به خوبی مد نظر تصمیم گیران قرار گیرد.

اظهارات نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت حقوق ها برای سال آینده در حالی مطرح است که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، دولت در سال آینده هیچ اقدام تورم زایی انجام نمی دهد، گفته است؛ اکنون میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی صورت گیرد. میثم لطیفی می گوید: نابرابری در پرداخت حقوق ها مشکلی است که مبنای نظری وسیعی دارد اما باید به دنبال این باشیم که نظام عادلانه پرداخت محقق ‌شود.

اعلام افزایش حقوق و دستمزدها شرایط را برای ایجاد تورم انتظاری در بازار فراهم می کند و کسبه از همین حالا نرخ کالاهای خود را بالا می برند. بنابراین تعیین حقوق کارمندان دولت نباید ۴ ماه قبل ازعملی شدن آن اعلام شود

اعلام افزایش حقوق ها تورم را در بازار تشدید می کند

لطفعی بخشی، کارشناس اقتصادی نیز درگفتگو با «بازار» درباره چگونگی تعیین حقوق در سال آینده اظهارداشت: از آنجایی که نرخ تورم تا پایان سال بدنبال رشد هزینه های دولت چون پرداخت سود سهام عدالت، تامین کسری بودجه، پرداخت عیدی و ... افزایش می یابد، این احتمال وجود دارد که نرخ تورم در پایان سال و اوائل سال آینده به بیش از ۵۰ درصد برسد و بسمت ۶۰ درصد نیز حرکت کند حال از آنجایی که چشم انداز تورم درسال ۱۴۰۲ بالاتر از نرخ تورم امسال می شود، بنابراین افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان دولت که از سوی سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده است در مقابل وجود نرخ بالای تورم نمی تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

وی اعلام رقم افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده را زمینه ساز رشد قیمت ها در بازار و تشدید نرخ تورم عنوان کرد و گفت: اعلام افزایش حقوق و دستمزدها شرایط را برای ایجاد تورم انتظاری در بازار فراهم می کند و کسبه از همین حالا نرخ کالاهای خود را بالا می برند. حال به نظر می رسد تعیین حقوق کارمندان دولت نباید ۴ ماه قبل ازعملی شدن آن اعلام شود. البته دولت هم اکنون هرعددی را برای تعیین حقوق کارمندان دولت در بودجه سال آینده در نظر بگیرد و اعلام کند، با توجه به رشد سرسام آور هزینه های زندگی همراه با افت شدید قدرت خرید، توقع مردم را نسبت به تعیین حقوق ها و افزایش رقم آن حتی تا ۴۰ درصد بالا می برد.

به گزارش بازار، هرچند در پیش نویس لایحه بودجه سال آینده، متوسط رقم افزایش حقوق کارمندان دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه ۲۰ درصد پیشنهاد شده است اما وزیر اقتصاد گفته است؛ این رقم قطعی نیست و هئیت دولت به دنبال راهکارهای اصولی برای تعیین حقوق کارمندان با ارایه مدل های خاص است تا پرداخت حقوق ها در مسیر عدالت انجام گیرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 41
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      50 8
      اولا افزایش 20 درصدی حقوق درسال آینده توهین به کارمندان است.امسال که افزایش چندانی نداشتیم. سال آینده اگه 40 درشد به حقوق ها اضافه بشه ،تازه کارمندان حقوق سال 1401 رو دریافت کردن .! دوما پایه حقوق که 5600 هست با توجه به تورم به وجود آمده باید اصلاح و بازنگری بشه و این مبلغ افزایش پیداکنه . درضمن دولت اگه نظارت و مدیرت درستی داشته باشه هیچ موقع تورم به وجود نمیاد. مسبب اصلی تورم خود دولت هست و مجلس. قرار هم نیست چوب ندونم کاریهای دولت و مجلس رو کارمندان و مردم بدهند.
    • علی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      31 11
      حقوق کارمندان وبازنشستگان مظلوم ‌کشوری باید برابر تورم یعنی ۷۰ درصد افزایش یابد با افزایش ۵۸ درصدی و۵۱۵ هزار تومان تامین اجتماعی شکاف بزرگی بین در یافتی بازنشستگان کشوری وکارمندان که فقط ۱۰درصد افزایش حقوق داشتن بوجود آمد طوری که یک بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه ومدارک زیر دیپلم از یک بازنشسته کشوری با ۳۳سال سابقه ومدرک فوق لیسانس حقوق بیشتری دریافت می کند واین نه تنها بی عدالتی وظلم بلکه باعث عدم کارایی و شایستگی می شود
      • مریم IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        3 4
        جناب پدر من با ۳۰ سال سابقه تامین اجتماعی ۵ تومن هم نمیگیره ....شما چه جوری این حرف میزنین و پدر شوهرم با ۳۰ سال سابقه داره ۱۴ میگیره تازه هیچ مزایایی و هیچ پاداش و هدیه و امکاناتی به افراد تامین اجتماعی که تمام هزینه خودشون پرداخت کردن تعلق نمیگیره ولی به کارمند دولت کلی مزایا بابت شب یلدا و برد ایران روز کارمند روز بانکداری و تولد و....تعلق میگیره ...من دیدم میگم شما رو چه حسابی میگین ....الان حقوق کارگر کم کن بدن به شما خیالتون راحت میشه .....
    • بازنشستگان بهداشت و درمان IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      9 1
      تکلیف افزایش حقوق ما بازنشستگان بهداشت و درمان رو معلوم کنید.هنوز هیچ خبری از حکم حقوقی مان نیست و حتی تکلیف افزایش ۱۵درصدی سال ۱۴۰۰ را مشخص نکرده اید. چرررررررررررراااااااااااااااااااااااا.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      26 4
      کارگر وکار‌مند ندارد همه در یک کشور زندگی میکنند حداقل حقوق باید با خط‌فقر‌برابر باشد
      • خداپدر ومادرت بیامرزد DE ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        6 1
        چرافکری به حال بهداشت درمان نمی کنید حکم صادرکردیدمن با۳۰ سال ۷ملییون کل حکم است
    • مهدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      24 1
      برا اینکه کاسبان بعد از افزایش حقوق نرخ کالا ها را گرانتر نکنند و تورم چن برابر نشود میتوان در طول سال بدون اعلام عمومی ولی بصورت ابلاغ به اداره ها این افزایش ها را متناسب سازی کرد.18
    • محمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      20 9
      لطفا حقوق کارمندان ومعام هابی که دریافتی پایین دارند افزایش یابد اکثر قشرکارمند ومعام دریافتی خیلی پایینی دارند و قادر مایحتاج اولیه خودوخانواده راندارند
    • حسین US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      25 3
      اگر دولت هزار درصد هم حقوق هارا افزایش دهد.توان مقابله با تورم وگرانی ناشی از بالا رفتن دلار را ندارد. فقط راه نجات از گرانی ها وتورم رفع تحریم هاست
    • افضل نیایاسوج IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      14 1
      به فکرمابازنشستگان باشین ماهم روزگاری درخدمت دولت ومردم بودیم
    • ناشناس IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      17 2
      به دلار حقوق بدن چاپ کاغذ چه فایده داره لااقل زمین بدن وخونه
    • بازنشسته IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      24 3
      اگرصددرصدهم به حقوقها اضافه کنن هیچ فایده ای نداره چون دولت حداقل پنج برابرشو با زیادکردن تورم ازمردم پس میگیره
    • مهدی رضایی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      21 1
      سلام مسئولین محترم افزایش حقوق 20% برای کارمندان و بازنشستگان ادارات دولتی سال 1402 کمه تورم فعلا 40% است یا تورم و گرونی از بین ببرید و یا مبلغ افزایش حقوق را زیاد کنید
    • علی پاکی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      27 1
      من ۳۲۰۰۰۰۰ تومان میگرفتم دلار ۳۲۰۰ تومان بود یعنی ماهی ۱۰۰۰ دلار باید به من ۴۰ میلیون بدن نه ۹ میلیون
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      11 4
      افزایش حقوق هارا براساس گروه شغلی تا گروه ۱۳ معادل ۴۰% وهرگروه بالاتر با ۵% کمتر وضمنا برای همسران فاقد شغل وحقوق هم معادل ۳۰% گروه شغل همسرش حقوق برایش در نظر بگیرید
    • US ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      17 31
      همون 20 درصد هم بالاست چون اگر 20 درصد شود قیمت اجناس هم متورم میشود عادلانه همان 18 تا 20 هست بالاتر از این ارقام تورم هرج ومرج ونگرانی برای گرانی به وجود خواهد آورد ممنون ومتشکر
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 15
      پیش به سوی عدالت دولت و مجلس، افزایش پلکانی و درنهایت حقوقهای برابر!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 1
      افزایش حقوق به خط فقر برسانید تازه کارمند میشه فقیر
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      15 1
      چو فردا رسد فکر فردا کنیم فعلا حقوق امسال رو بدید سال آینده پیشکش ?
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 12
      میخواهید به کارمندان کمک کنید اطراف شهر زمین های دولتی زیادی هست بدید به کارمندان تا جبران بشه
    • علی DE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      3 1
      بخدا میپرسند بهداشت درمان درطول جنگ تحمیلی شبانه روز کار میکردیم ۱۵درصد حکم صادر کردید میگید ماقبول نداریم من با۳۰ کمتر از۷ملیون میگیرم
    • اکرم IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      9 0
      واقعاقشرکارمندوبازنشسته حقوقشون کمه وجوابگوی زندگی نیست حقوقها را۴۰درصداضافه کنند اما قیمتهارابالا نبرند اگر قیمتهارازیادکنند اضافه کردن حقوقهاهم بیفایده است وکارمندوبازنشسته همچنان درخط فقر هستند
    • فرهاد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      باسلام به نظر بنده به جای افزایش حقوق وتشدیدتورم باید به وسیله کالابرگ خیلی ارزان قشرکارگروکارمندراشارژکرد تابازارالتهابی نشود.
    • US ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      10 1
      گوه نخورید بادروغهاتون اعصاب همه روداغون میکنین طبل ودهول میزنین آخرش میگین 5درصدافزایش با 200 درصد تورم
    • معلم بازنشسته IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      8 1
      روزگاری بده شده ،دولت روزی ۸ دلار به یک معلم بازنشسته با مدرک فوق لیسانس حقوق می دهدیعنی هر ماه ۲۴۰ دلار ،در امد ما نسبت به چهار سال ،یک چهارم شده،با توجه به نرخ دلار،به داد ما برسید،با زبان ادم اعتراض داریم،ایا فریاد رسی هست؟!!
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      5 0
      افزایش حقوق چه تورمی ایجاد می‌کند الان که این تورم کمر شکن تو جامعه هست ناشی از چیست ، چرا عدالت در افزایش حقوق ها رعایت نمی‌شود تورم خیلی خیلی بالاست این ۴۰ درصدی است حقوق به ده اول ماه نرسیده تمام میشه
    • محمد گلدی برادران IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 0
      اقاکجای کاری سال ۴۰۱ باحرکت لاکپشتی دولت ومجلس بعد از گذشت شش ماه بزور توانستند مبلغی افزایش دهند ۶ماه را که ندادند از ۴۰۲ صحبت می کنند هنوز نه به باره نه داره
    • احمد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      12 0
      طبق حکم شرع مقدس مسولین با آحاد مردم باید یک حقوق بگیرند
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 0
      اول از همه باید جلوی تورم افسار گسیخته گرفته شود سال قبل حقوق کارگرها زیاد شد وکارخانه دار برای پرداخت حقوق کارگر اجناس راگران کرد و ازافزایش حقوق کارگر سودی نبرد و کارگر هم که درصد کمی حقوقش اضافه شده بود ضررکرد بهترین کاراین است حقوق اداره هایی که خیلی پایین است درصد بیشتری افزایش پیدا کنه تا عدالت برقراربشه
    • علیرضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      باز شروع شد شایعات افزایش حقوق کارمندان کارخونه دار قبل افزایش 40درصد می‌کشه رو قیمت بعد افزایش حدود 10 درصدی کارمندان بعد از سال هم یه 40 درصد ناقابل دیگه هم می‌کشه رو قیمت محصول کارخونه
    • یکتا IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      لطفا افزایش حقوق کارمندان را ملاک تورم قرار ندهید افزایش ۲۰۰ درصد داشتیم در اجناس ولی حقوق ۱۰ درصد، خود قضاوت نمایید ، الان یک سری کارمندان در ارگان های مختلف بالای ۲۰ تومن دریافت می نمایند ولی متاسفانه کارمندان دانشگاه ها با سابقه های بالای ۲۰ سال حدود ۱۱ تومن ، آموزش پرورش هم حتی ۳۵ درصد اضافه شد ولی کارمندان دانشگاهها ی علوم پزشکی معلوم نیست جز قشر فرهنگی هستند یا کدوم ارکان که با ۳۰ سال سابقه ۷ میلیون دریافت پرسنل دیپلم است که بهمن ماه باز نشسته می شود
    • موسوي IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 1
      خواهشاً مستمری مددجویان بهزیستی مخصوصا معلولان افزايش دهید بااین مستمری که دریافت میکنیم خرج کفایت ده روز هم نمیشه با تشکر فراوان از مسولان محترم
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      چرا همسان سازی بازنشستگان در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ را هنوز پرداخت نکردید و دیگر هیچ حکمی بعد از آن زده نشده فقط شفاهی پرداخت میشود
    • شما IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      بخدا ایقدر از افزایش حقوق نگید چه فایده‌ای ۱۰۰ درصد اضافه بشه آن طرف ۲۰۰ در صد گرون بشه یه فکر اساسی کنید ایکار که یه بچه ۱۰ ساله هم بلده هر سال داریم عقب مریم این تحریم ها را تموم کنید اینقدر لج مردم در نیارید بس بس بس است
    • ۲۸ سال سابقه IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      3 1
      سلام افزایش پلکانی اگه باشه ظلم آشکار به اون کارمند با سابقه ست، یعنی چی کسی که تازه استخدام شده با کسی که ۲۸ سال سابقه داره به یه اندازه حقوق بگیرن پس این همه تجربه و سابقه کشکه
    • ناشناس IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      چرا همسان سازی بازنشستگان لشکری را اجرا نمی کنید تا کی باید منتظر باشیم بخدا با این تورم حقوق‌ها تا ۱۵ هر ماه کفاف نمی کند لطفاً بداد ما هم برسید
    • امیر IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      1 2
      افزایش حقوق نیروهای مسلح الان بنده با 15سال خدمت افسر مملکت 8میلیون
    • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      افزایش حداقل برابر با تورم باید باشه .نه بیست در صد..مدل های افزایش حقوق سالهاست در قانون کشور جاری است چرا دنبال مدل می چرخن..ضمنا برای کمک به حقوق بگیران خط فقر ملاک عمل باید باشه.یعنی حداقل بگیران را به خط فقر برسانن و‌بقیه را مطابق با تحصیلات و تجربه و‌سابفه علاوه بر خط فقر عمل بکنن..هر سال که تورم زیاد میشهدحقوق بگیران و‌مردم به همان نسبت فقیر تر میشن..لذا افزایش حقوقی صورت نمیگیره..
    • احمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      2 1
      حقوق یک نظامی با این همه سختی و خطر هشت تومن هست حقوق ها حد اقل باید ۲۰۰ درصد افزایش داشته باشه هزینه ها به دلاره حقوق به ریال پرداخت میشه
    • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      سال گذشته ریاست جمهوری.اعلام کرد حقوق 10دذصد اضافه میکنم.و تورم را ب 8دذصد کاهش خوب تورم ب بیش از 100درصد افزایش و مجبور شدند حدودا 10درصد دیگر ناچیز اضافه کنند الان نیز طرح بهره وری باز تبعیض ایجاد شده و یا پلکانی نیز همین طور اعلام میکنند میانگین 20درصد ولی در واقع برای کف 28درصد و در مجموع کل بودجه اختصاص داده برای همه 10درصد میشود همه باید 20درصد اضافه شوند..اگر بودجه دارد کف را 30درصد اعمال در غیر اینصورت...هیچ ارزشی ندارد
    • علی اکبر IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 1
      بعضی از ادارات هست علیرغم سختی کار و رزمی بودن، نصف ادارات دیگه حقوق می‌گیرند حتما حتما باید فکری واسه چنین ارگان ها و ادارات بشه.