۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸
سنگ اندازی برخی بانک‌ها در تامین مالی بخش تولید
نماینده مردم تربت جام در مجلس مطرح کرد

سنگ اندازی برخی بانک‌ها در تامین مالی بخش تولید

نماینده مردم تربت جام در مجلس گفت: متاسفانه هرج و مرج موجود در شیکه بانکی و ضعف نظارت‌ها باعث شده تا برخی بانک‌ها در تامین مالی بخش تولید و پیشران اقتصادی، سنگ اندازی کنند.

به گزارش بازار، جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه بخش پیشران اقتصادی با کمبود منابع و سنگ اندازی شبکه بانکی در ارایه تسهیلات مواجه هستندافزود: بخش خصوصی و دولتی در حوزه تولید باید بدون تفاوتی از امکانات و منابع دولتی در راستای بهبود وضعیت خود، برخوردار شوند

وی با اشاره به اینکه شکوفایی تولید نیازمند توجه و تزریق منابع در صورت لزوم است، گفت: عدم اعتقاد شبکه بانکی به حوزه تولید، و آینده این بخش برای آن‌ها درآمدزایی ندارد آن‌ها را به تزریق منابع و تسهیلات به این بخش بی اعتنا کرده است.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه توجه شبکه بانکی به کسب سود و درآمد زایی، آن‌ها را به سمت بنگاه داری و خرید و فروش املاک هدایت کرده است، تصریح کرد: مجلس بارها در خصوص ضرورت دوری شبکه بانکی از بنگاه داری هشدار داده است، زیرا تبعات آن برای اقتصاد بی شمار است.

وی با تاکید بر اینکه باید به بخش تولید به مثابه تداوم اشتغال و رشد و توسعه کشور نگاه کرد، ادامه داد: هر چه دولت در تامین مالی این بخش بانک‌ها را توجیه کرده و حتی در صورت لزوم کسری شبکه بانکی در این حوزه را تامین کند به همان اندازه اقتصادی پویا به واسطه بخش پیشران شاهد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در سالی که مزین به نام تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی شده باید توجه بیشتری به محدودیت‌های مالی بخش تولید شود، گفت: بانک‌ها باید حمایت از تولید کننده واقعی با اهلیت سنجی آن را اولویت کار خود قرار دهند.

رحیمی جهان آبادی همچنین با اشاره به عملکرد برخی بانک‌ها در ارایه تسهیلات به بخش تولید و پیشران اقتصادی، افزود: برخی بانک‌ها ارایه تسهیلات را به زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه خود ارجاع می‌دهند در حالی که این نوع تسهیلات دهی با نرخ سود بسیار بالا، نه تنها کمکی به بخش مولد اقتصاد نخواهد کرد بلکه وضعیت بخش پیشران اقتصاد را با بحران نیز مواجه خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید تدبیری از سوی دولت و شبکه بانکی در خصوص عملکرد بانک‌ها در حوزه تولید صورت بگیرد تا مشکلات مالی این بخش مرتفع شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha