۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
چهار مزرعه ماهیان خاویاری تا پایان سال در گلستان افتتاح می شود
مدیر کل شیلات گلستان:

چهار مزرعه ماهیان خاویاری تا پایان سال در گلستان افتتاح می شود

گرگان- جباری، مدیر کل شیلات گلستان از افتتاح چهار مزرعه ماهیان خاویاری تا پایان سال در گلستان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان ظرفیت خوبی در حوزه پرورش و تولید ماهی خاویاری دارد.

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه آبزی پروری اشتغال خوبی صورت می گیرد، اظهار کرد: امسال تنها در بخش پرورش میگو قریب به سه هزار نفر مشغول به کار شدند.

مدیر کل شیلات گلستان ضمن یادآوری اینکه دغدغه استاندار سرانه درآمد پائین گلستانی هاست، گفت: توسعه صنعت آبزی پروری گذشته از اشتغال آفرینی، به افزایش درآمد و رونق اقتصاد مردم استان هم کمک شایانی می کند.

جباری با اعلام این مطلب که گلستان استانی مستعد و دارای پتانسل اما فاقد صنایع و مکانیزاسیون لازم است، افزود: تنها با مکانیزه شدن استخرهای پرورش ماهی می توان راندمان تولید را چندین برابر افزایش داد.

او معتقد است: هنوز بسیاری از بخش ها در حوزه آبزی پروری به روش سنتی تولید را انجام می دهند که این باعث عدم توجیه اقتصادی و خارج شدن اقتصاد این بخش از سوددهی است.

مدیر کل شیلات گلستان توجه به حوزه دانش بنیان را در صنعت پرورش ماهی و میگو حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: با گروه ها و شرکت های دانش بنیان چندین نشست داشتیم وبه دنبال این هستیم تا از این طریق مزارع میگو را هوشمندسازی کنیم.

وی ادامه داد: با یک شرکت دانش بنیان در استان رایزنی شده و تصمیم به هوشمندسازی مزارع میگو داریم و تا زمینه تکثیر بچه میگو را در استان از این طریق فراهم کنیم.

جباری تأمین بچه میگو از جنوب را ریسک برای صنعت پرورش میگوی استان برشمرد و گفت: از آنجاییکه مزارع استان به دلیل عدم دسترسی به آب های آزاد پاک است، احتمال بیماری میگو بسیار کم خواهد بود اما واردات لارو از جنوب سبب انتقال بیماری خواهد شد لذا بنا داریم تکثیر بچه میگو را با تغییرات یونی آب در استان عملیاتی کنیم.

مدیر کل شیلات گلستان در خاتمه یادآور شد: ممکن است این کار هزینه بر باشد اما ریسک شیوع بیماری ها از جمله لکه سفید را کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha