۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
 دستاورد جام جهانی ۲۰۲۲ برای قطر| رشد فعالیت تجاری تا 2 سال آینده

دستاورد جام جهانی ۲۰۲۲ برای قطر| رشد فعالیت تجاری تا 2 سال آینده

نتایج جدیدترین مطالعه نشان داد که جام جهانی ۲۰۲۲ از رشد فعالیت تجاری قطر در دو سال آینده حمایت خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، نتایج جدیدترین مطالعه تهیه شده توسط مرکز مالی قطر نشان داد که جام جهانی ۲۰۲۲ از رشد فعالیت تجاری قطر در دو سال آینده حمایت خواهد کرد.

این مطالعه که امروز چهارشنبه اعلام شد، حاکی از رشد سریع فعالیت‌های تجاری در قطر از ماه گذشته و همزمان با آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است.

بخش‌های عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و خدمات رشد سریعی را در فعالیت‌های تجاری به ثبت رساندند و قیمت‌های فروش کالاها و خدمات با افزایش تقاضا برای گردشگری با نرخی بی‌سابقه افزایش یافت که به افزایش قیمت هتل‌ها، اجاره‌بها، پروازها و ... کمک کرد.

بر اساس این مطالعه، PMI برای اولین بار در شش ماه گذشته از ۴۸.۴ واحد در اکتبر گذشته به ۴۸.۸ واحد در ماه گذشته افزایش یافت.

شاخص تولید نیز به لطف رشد فعالیت تجاری و تقاضا در بخش‌های خرده‌فروشی و خدمات به ۶۳ واحد رسید، در حالی که شاخص سفارش‌های جدید به دلیل انقباض در بخش ساخت‌وساز کاهش یافت.
زمان تحویل تامین کنندگان بهبود یافت و شرکت‌های قطری برای صرفه جویی در هزینه ها، ذخایر نهاده‌های تولید خود را کاهش دادند.

شاخص تولید شرکت‌های بخش خصوصی غیر انرژی در قطر برای بیست و نهمین ماه متوالی افزایش یافت و سریع‌ترین نرخ رشد از ژوئیه گذشته و بسیار بالاتر از میانگین بلندمدت مطالعه را به ثبت رساند.

در همین راستا یوسف محمد الجیده، مدیر عامل مرکز مالی قطر گفت: در ماه گذشته با شروع جام جهانی شاهد رشد سریع فعالیت‌های تجاری در شرکت‌های بخش خصوصی غیر مرتبط با انرژی در قطر بودیم و این رشد نسبت داده می‌شود. به بخش‌های عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و خدماتی، زیرا افزایش قابل‌توجهی در قیمت‌های فروش کالاها و خدمات به ثبت رساند و نرخ تورم قیمت‌های تولید بالاترین میزان در تاریخ مطالعه بود.

کد خبر: ۱۹۲٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha