۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
تنگ شدن عرصه برای واردات، با رفع قیمت‌گذاری دستوری از تولید داخل
رئیس مجمع واردات ایران عنوان کرد

تنگ شدن عرصه برای واردات، با رفع قیمت‌گذاری دستوری از تولید داخل

اگر یک تولید با کیفیت به اندازه نیاز جامعه و با قیمت مناسب و نه دستوری، صورت بگیرد، هیچ واردکننده‌ای به خود اجازه نمی‌دهد که آن کالا را وارد کند، چرا که برای آن واردکننده صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات ایران با بیان اینکه به طور کامل از تولید ملی کشور دفاع می‌کنم به بورسان گفت: متاسفانه تولیدکننده واقعی کشور با مسائل بسیاری در پرداخت مالیات، تامین مواد اولیه، نقدینگی و مهمتر از همه قیمت‌گذاری دستوری مواجه است.

وی با اشاره به اینکه این روزها قیمت‌گذاری دستوری عامل اصلی بدبختی هر جامعه‌ای است، افزود: واردات قانونی رفیق تولید کشور بوده و پیشرانی برای کالاهای جدید و قیمت مناسب‌تر است تا تولیدکننده را ملزم کند که نوآوری داشته و به سمت و سوی کیفیت پیش برود.

مناقبی با بیان اینکه امروز تولیدکننده واقعی مشکلی با واردکننده واقعی ندارد گفت: اگر یک تولید خوب و با کیفیت به اندازه نیاز جامعه و با قیمت مناسب و نه دستوری، صورت بگیرد، هیچ واردکننده ای به خود اجازه نمی‌دهد که آن کالا را وارد کند، چرا که برای آن واردکننده صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

به گفته رئیس مجمع واردات ایران؛ حدود ۸۵ درصد واردات کشور مربوط به ماشین آلات، خط تولید و مواد واسطه‌ای بخش تولید است و در صنعت لوازم خانگی نیز بین ۴۰ تا ۷۰ درصد واردت مربوط به واردات قطعه است.

وی با تاکید به اینکه باید به تولید کشور کمک کرد، افزود: برای طی کردن مسیر قانونی و درست باید منافع کشور، سیستم و مردم را در نظر گرفت و نیاز مردم را طریق واردات قانونی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان برطرف کرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha