۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
میز کشوری قطر با موضوع معرفی برنامه‌ها و تسهیلات توسعه تجارت با قطر برگزار شد

میز کشوری قطر با موضوع معرفی برنامه‌ها و تسهیلات توسعه تجارت با قطر برگزار شد

میز کشوری قطر با موضوع معرفی برنامه‌ها و تسهیلات توسعه تجارت با قطر با حضور مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان برخی شرکت‌های صادرکننده برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت، این نشست صبح امروز سه‌شنبه با حضور «فرزاد پیلتن» مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان برخی شرکت‌های صادرکننده و دستگاه‌های دولتی دست‌ اندرکار توسعه زیرساخت‌های تجاری با قطر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پیلتن اعلام کرد که بر اساس برنامه جدید توسعه روابط تجاری با کشور قطر، تسهیلات لازم به صادرکنندگان نمونه ارائه و حمایت های لازم از آنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از شرکت‌های استاندارد که توانایی تامین نیازمندی‌های این کشور را دارند، حمایت می‌شود، افزود: شرکت‌هایی که قصد صادرات به کشور قطر را دارند، باید توانایی و پیشینه صادرات به این کشور را داشته و برنامه‌ریزی منسجمی برای حضور در این بازار داشته باشند که در صورت داشتن این شرایط، مورد حمایت سازمان توسعه تجارت ایران قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، محور حمایت این سازمان را حمایت از تاسیس دفتر و ایجاد نمایندگی، معرفی کالاها به بازار و تجار قطری، ارائه مشورت‌های تجاری توسط رایزن بازرگانی سازمان و مرکز تجاری ایران در قطر و همچنین اخذ تسهیل تردد و خدمات و حمایت‌هایی که دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهند، اعلام و بر افزایش سهم از بازار قطر و جذب سرمایه‌گذار از این کشور در پروژه‌های تجاری و صنعتی کشورمان، تاکید کرد.

پیلتن به این موضوع نیز اشاره کرد که بررسی رقبا و شرکت‌های خارجی فعال در قطر و نحوه تجارت با این کشور از دیگر موضوعات مهمی است که می‌بایست مورد توجه تجار و شرکت‌های صادرات کننده قرار گیرد.

در این نشست تجار و نمایندگان شرکت‌های صادر کننده به قطر در خصوص موضوعات مختلف از جمله مشکلات تجارت با این کشور و راهکارهای افزایش فعالیت‌های صادراتی کشورمان با تجار و شرکت‌های این کشور عربی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری، سلامت، گردشگری و ... بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین بر این موضوع تاکید شد که می‌بایست از فضایی ایجاد شده بعد از فروکش کردن تب جام جهانی، برای صادرات محصولات و خدمات مختلف شرکت‌های ایرانی به قطر استفاده بهینه شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha