قیمت کاغذ نشریات را برای ادامه فعالیت بی انگیزه کرده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

قیمت کاغذ نشریات را برای ادامه فعالیت بی انگیزه کرده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای با اشاره به افزایش قیمت کاغذ گفت: صنعت چاپ علاوه بر اینکه در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارد در افزایش دانش و بینش کشور هم تاثیر می‌گذارد.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا منتظری در مورد درخواست دکتر قالیباف از کمیسیون فرهنگی مبنی بر رفع موانع صنعت نشر از توزیع عادلانه کاغذ، گفت: جلسات متعددی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برای نظام مند کردن توزیع کاغذ و حل مشکلات صنعت چاپ به واسطه کمیسیون فرهنگی برگزار شد، طی یکی از نشست‌هایی که با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد اعلام گردید که درصدد افزایش مراکز تولید کاغذ در کشور هستند.

کاغذ مورد نیاز در داخل تولید می‌شود
نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بخشی از کاغذ کشور به واسطه واردات تامین می‌شود اما متولیان و مسئولان امر در تلاش هستند تا نیاز داخلی کشور را در داخل تولید کنند؛ با توجه به گزارشات ارائه شده پیش بینی می‌شود کاغذ مورد نیاز در داخل تامین شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وعده وعیدها و پیشنهادات تولید کاغذ در کشور جامه عمل بپوشد و معاونت مطبوعاتی در مقام عمل به بررسی و شناسایی مشکلات صنعت چاپ بپردازد بی تردید مشکلات این صنعت رفع خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: نیاز کاغذ کشور به واسطه تولید و واردات باید تامین شود که هر دو اقدام به شکل موازات در حال انجام پذیری است اما تاکنون پاسخگوی نیاز کشور نبوده؛ قیمت کاغذ در کشور به قدری افزایش یافته است که فعالان این حوزه را با مشکلاتی روبرو کرده است، به فرض مثال طی جلساتی که با ناشران داشتیم آنها انگیزه خود را برای ادامه فعالیت از دست داده اند.

صنعت چاپ در رونق اقتصادی نقش دارد
عضو کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: صنعت چاپ علاوه بر اینکه در رونق اقتصادی نقش بسزایی دارد در افزایش دانش و بینش کشور هم تاثیر می‌گذارد، بر همین اساس زمانی که تولید کاغذ در کشور به میزان مورد نظر باشد دلیلی برای دلالی این کالا باقی نمی‌ماند، باید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل کاغذ در کشور را یکبار برای همیشه حل کنیم تا شاهد حضور دلالان در بازار کاغذ نباشیم.

منتظری در پایان ورود کاغذ به صنعت بورس را مسیری منطقی برای کنترل قیمت آن دانست و گفت: بی تردید ورود کاغذ به صنعت بورس می‌تواند نقش پررنگ و تاثیرگذاری در کنترل قیمت این کالا داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha