چه محصولاتی فرصت‌ حضور در بازار پاکستان را دارند؟
کمیسیون صادرات اتاق ایران گزارش داد

چه محصولاتی فرصت‌ حضور در بازار پاکستان را دارند؟

کمیسیون صادرات اتاق ایران در گزارش اخیر خود با با عنوان «فرصت‌های حضور در بازار پاکستان با تاکید بر محصولات با ارزش‌افزوده بالا» زمینه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در این بازار را تشریح می‌کند.

به گزارش بازار، کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، گزارشی با عنوان «فرصت‌های حضور در بازار پاکستان با تاکید بر محصولات با ارزش‌افزوده بالا» منتشر کرد.

در این گزارش مروری بر سیاست‌ها و چشم‌انداز اقتصادی پاکستان داریم، وضعیت اقتصادی و تجاری پاکستان را تحلیل کرده و ظرفیت‌های صادراتی ایران به این کشور را به ویژه درباره کالاهای با ارزش‌افزوده بالا بررسی می‌کنیم.

با نگاهی به روابط جاری بین ایران و پاکستان باید گفت که مبادلات بین این دو کشور از سال ۱۳۹۵ تا سال گذشته همراه با نوسان و به گونه‌ای بوده که گاهی تراز تجاری به نفع ایران و گاهی برعکس بوده است.

در این گزارش مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به پاکستان و مهم‌ترین کالاهای صادراتی پاکستان به ایران در طول چند سال اخیر همراه با حجم صادراتی آنها در جداول جداگانه ثبت شده است. در عین حال مهم‌ترین حوزه‌هایی که فرصت تجاری و سرمایه‌گذاری در آنها برای ایرانیان وجود دارد، تشریح شده که از این بین می‌توان به بخش کشاورزی و ماشین‌آلات و تجهیزات اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان به حضور در بازار پاکستان در بخش کشاورزی طبق ظرفیت‌ها و امکاناتی که وجود دارد، می‌توانند در واحدهای استخراج روغن زیتون، ایجاد ارزش‌افزوده در میوه‌جات، تولید محصولات لبنی، غذاهای منجمد و واحدهای تولید پودر و چیپس سیب‌زمینی، سرمایه‌گذاری کنند.

در بخش ظرفیت‌های صادراتی ایران به پاکستان در کالاهای با فناوری بالا هم می‌توان به توربین‌های گازی، اجزا و قطعات مربوط به آن، داروها، دستگاه‌های برقی تشخیص بیماری، تابلو برق و دوربین دوچشمی اشاره کرد.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha