۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع  کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد
کاشی خراسان جنوبی در بازارهای بین المللی؛

۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی صادر شد.

بازار، گروه استان‌ها: خراسان جنوبی تنها سرزمین زرشک و زعفران و عناب این محصولات مزیت دار و ارزشمند کشاورزی نیست. بلکه در حوزه صنعت نیز در ده های اخیر گام های خوبی برای فعالیت بهتر و مطلوب تر واحدهای صنعتی این استان برداشته شده است.

یکی از بخش های نام آشنای حوزه صنعت خراسان جنوبی بخش تولید کاشی و سرامیک است که برای خراسان جنوبی ارزآوری های خوبی داشته و در زمینه اشتغال زایی نیز فرصت های شغلی مطلوبی را برای جوانان این منطقه به وجود آورده است.

کاشی خراسان جنوبی در بازارهای بین المللی

در خراسان جنوبی سه واحد تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارند که محصولات تولیدی آنان در بازارهای بین المللی نیز مشتریان خاص خود را دارد و به کشورهای مختلفی چون روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه نیز صادر می‌شود.

فعالیت واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در شرایط تحریمی نشان عزم و اراده جدی کارگران و کارآفرینان بلند همت این منطقه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۵ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۰ متر مربع از کاشی و سرامیک‌های تولید شده خراسان جنوبی صادر شده است، اظهار کرد: ۱۲ درصد سهم صادرات خراسان جنوبی مربوط به کاشی و سرامیک است.

جرجانی بیان کرد: کاشی و سرامیک خراسان جنوبی به کشورهایی چون پاکستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و آذربایجان صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر مواد مصرف شده در صنعت سرامیک خراسان جنوبی از خود استان تأمین می شود، ادامه داد: علاوه بر صادرات، صنعت سرامیک در خراسان جنوبی در اشتغال زایی برای جوانان نیز نقش آفرین بوده است.

اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در صنعت کاشی

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در صنعت کاشی وسرامیک خراسان جنوبی، هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

جرجانی با اشاره به اینکه واحدهای تولید کاشی و سرامیک خراسان جنوبی دارای ظرفیت تولید سالانه ۲۶ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک هستند، یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۰ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۲۹۴ متر مربع کاشی در سه واحد تولیدی خراسان جنوبی تولید شده است.

وی اظهار کرد: صادرات کاشی و سرامیک از خراسان جنوبی ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۱۸ دلار ارزآوری برای استان داشته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: آنچه در این زمینه به دست آمده است ثمره و نتیجه فعالیت کارگران پرتلاش خراسان جنونی و مهندسان و کارآفرینان برجسته این خطه است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha