بیشترین ضربه ناآرامی ها را صنعت تبلیغات و بازاریابی متحمل شد
 در نشست خبری نمایشگاه صنعت تبلیغات مطرح شد

بیشترین ضربه ناآرامی ها را صنعت تبلیغات و بازاریابی متحمل شد

نمایشگاه صنعت تبلیغات و بازاریابی با حضور شرکت های چینی و ترکیه ای در نمایشگاه و بازدید دو هیئت عمانی و عراقی از ۱۹ آذر برگزار می شود.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: نایب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی گفت: وضعیت فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را دچار مخاطره کرده و ناآرامی‌ها اولین آسیب خود را به تبلیغات زده‌اند؛ چرا که کسب و کارها در گام نخست برای کنترل هزینه، تبلیغات را حذف می‌کنند.

جلال ذکایی - نایب رئیس اتحادیه چاپ دیجیتال و لیتوگرافی - در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نمایشگاه صنعت تبلیغات و بازاریابی برگزار شد، با بیان اینکه این اتحادیه ۱۲ رسته را تحت پوشش خود قرار داده، گفت: به‌ زودی با هماهنگی‌های انجام شده با اتاق اصناف ایران دو رسته دیگر نیز زیرمجموعه این اتحادیه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مجوز ۲۰۰۰ کانون تبلیغات از سوی وزارت فرهنگ صادر شده و در حال حاضر ۵۰۰ کانون تبلیغات به صورت فعال در کشور فعالیت دارند که تنها ۷۰ نفر عضو اتحادیه هستند. به همین دلیل به دنبال ساماندهی کانون‌ها و تسهیل اخذ مجوز صنفی برای این بخش هستیم تا بتوانند با فعالیت قانونی و رسمی از امکانات اتحادیه نیز بهره‌مند شوند.

ذکایی در پاسخ به سئوال بازار که تحول در صنعت بازاریابی و تبلیغات و تکنولوژی و پیشرفت در تجهیزات این صنعت را به سمت فریلنسری پیش می برد و چگونه می توان در یک رقابت سخت میان افراد دارای مجوز و بی مجوز به فعالیت ادامه داد، گفت: متاسفانه فضای رقابت برای افرادی که در چارچوب قانون گار می کنند به دلیل هزینه های اجاره، مالیات و تامین اجتماعی بسیار سخت شده و افراد ترجیح می دهند که بدون مجوزه هایی اخذ شده از اتحادیه کار کنند.

وی افزود: با این حال در هنگام گرفتاری و اختلاف بین کار فرما و مجری به سراغ این اتحادیه به عنوان یکی از بازوهای حل اختلاف و مرجع قانونی نظر کارشناسی می آیند در حالی که اتحادیه در قبال افرادی که مجوز ندارند و عضو اتحادیه نیستند هیچ تعهدی ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت سرمایه‌گذاری صنعت تبلیغات، تصریح کرد: می‌توانیم شرایط مناسبی را برای جوانان جویای کار فراهم کنیم با این وجود این صنعت بسیار حساس و آسیب پذیر است و با هر شوکی دچار مشکل می‌شود. برای مثال وضعیت فعلی با ایجاد محدودیت در فضای مجازی این صنعت را دچار مخاطره کرده است. همچنین ناآرامی‌ها اولین آسیب خود را به تبلیغات زده‌اند؛ زیرا کسب و کارها در گام نخست برای کنترل هزینه، تبلیغات را حذف می‌کنند. این در حالی است که ظرفیت کار تبلیغاتی بسیار گسترده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرگزاری بازار مبنی بر تداخل کاری میان این اتحادیه و اتحادیه کسب و کارهای مجازی، گفت: بر اساس تصمیم جدید هر اتحادیه می تواند بر اساس رسته هایی که در زیر مجموعه ان تعریف شده می تواند برای فعالیت در فضای مجازی نیز مجوز صادر کند تا افراد به شکل قانونی به کار خود بپردازند و از حمایت های قانونی نیز برخوردار شوند.

به گفته نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافی، آمار دقیقی از زیان این صنف از اختلال در اینترنت وجود ندارد، اما شنیده‌ها حاکی از آسیب ۱.۵ میلیارد دلاری کسب و کارهای مجازی با ایجاد محدودیت در اینترنت است. شرایط کنونی ضربه جدی به بازاریابی دیجیتال وارد کرده و هر روز ادامه این وضع، آسیب‌ها را بیشتر می‌کند.

در ادامه سید بهنام نجفی رئیس توسعه و سازماندهی تابلو سازان کشور نیز گفت: صنعت تبلیغات و بازاریابی، صنعتی بسیار بزرگ است که به غیر از همراهی با صنایع مختلف هنرهای زیادی را نیز با خود درگیر کرده و رکود در این صنعت بیکاری و کاهش درامد سرانه ملی را به همراه دارد.

وی افزود: امسال برگزاری نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و صنایع وابسته با رویکرد جدید مخاطبان بزرگ خود را از جمله سازمان های زیباسازی، اتحادیه های تبلیغات و تابلو سازان، شرکت های بزرگ و روابط عمومی دستگاه های دولتی را درگیر کرده و به همین منظور ۵ نشست تخصصی در نمایشگاه برای طرح مسایل و مشکلات این صنعت تدارک دیده است.

وی در ادامه موضوعات این نشست ها را برشمرد و گفت: نقش تشکل ها ی صنفی در توسعه کسب و کاری بنگاه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش آنلاین؛ فرصت ها و تهدیدها، تبلیغات شهری و آلودگی بصری؛ الزامات و ضروت ها، نقش تبلیغات و بازاریابی در شرایط بحران اقتصادی، گرافیک شهری و ایجاد تعامل و تعادل روانی جامعه و فیلترینگ و اثرات آن بر تبلیغات و بازار یابی از جمله موضوعاتی است که در قالب نشست های تخصصی با حضور متخصصانو مسئولان امر در این نمایشگاه برگزار می شود.

در ادامه علی اعتدالی - رئیس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی - نیز گفت: هجدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در ابعاد ۱۳ هزار مترمربع در چهار سالن ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ از ۱۹ تا ۲۲ آذرماه از ساعت هشت تا ۱۵ برگزار خواهد شد. شرکت‌هایی از کشورهای چین و ترکیه برای حضور در این رویداد به ایران سفر می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر میهمانان خارجی مدعو از سوی شرکت های حاضر در نمایشگاه همچنین دو هیئت عراقی و عمانی به طور رسمی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

گفتنی است حدود ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حاضر هستند.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha