۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
توسعه صادرات به فرهنگ کار تیمی نیاز دارد | لزوم هم افزایی تشکل ها
مدیرعامل شرکت تیوان در امارات:

توسعه صادرات به فرهنگ کار تیمی نیاز دارد | لزوم هم افزایی تشکل ها

گرگان- نجفی، بازرگان و مدیرعامل شرکت تیوان در امارات گفت: برای توسعه صادرات توسط بخش خصوصی، به فرهنگ سازی کار تیمی نیاز داریم و در این خصوص جای پیشرفت وجود دارد.

بهنام نجفی در نشست تخصصی فرصت های صادراتی صنعت ساختمان که در خبرگزاری بازار برگزارشد، با بیان این که چگونگی شناخت فرصت ها به تجربه، آگاهی، دانش و روابط نیاز دارد، اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر کشور های همسایه، آینده خوبی را برای صنعت ساختمان می توان پیش بینی کرد.

مدیرعامل شرکت تیوان در امارات به لزوم شکل گیری بلوغ در این صنعت از مرحله تولید تا صادرات تاکید کرد و افزود: گاهی این بلوغ شکل می گیرد و تصمیم گیرندگان دولتی می توانند راهگشا باشند و در برخی مواقع هم پیش می آید که از تولید جلوگیری می کنند لذا بسیار مهم است که این آگاهی در تمام زنجیره وجود داشته باشد، به عنوان مثال بسیار ارزشمند است که بازرگانان به این بلوغ و آگاهی دست یافته باشند که می توانند به جای محصولات خام محصول فرآوری شده بفروشند.

وی گفت: این شبکه سازی ها نوعی ارتباطات و خرد جمعی را شکل می دهد که به سرعت شکل گیری بلوغ در اجزا مختلف این صنعت هم کمک می کند.

نجفی با بیان اینکه در کشورهای خارجی اتحاد و همبستگی خوبی بین ملیت ها حاکم بوده که سبب هم افزایی در بازارهای خارجی شده، ادامه داد: ما در کشور خود برای توسعه صادرات به فرهنگ سازی کار تیمی نیاز داریم و در این خصوص جای پیشرفت وجود دارد.

نجفی گفت: رسانه می تواند دانش تخصصی هر کدام از بخش های صنعت ساختمان را افزایش دهد.

بازرگان و موسس گروه موندو افزود: دولت باید نقش یک پدر را ایفا و از تمام اجزا صنایع حمایت کند، همچنین در برخی مواقع باید به انجمن ها اعتماد و از آنان حمایت کرده و همچنین موجبات رشد آنها را فراهم کند.

وی در پایان گفت: اگر نسبت به بازارهای مقصد صادرات آگاهی کافی وجود داشته باشد می توان اقدامات هوشمندانه ای در این حوزه انجام داد.

کد خبر: ۲۷۵٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha