اصلاح قوانین گمرکی و حمل و نقل، پیش نیاز گسترش تجارت

اصلاح قوانین گمرکی و حمل و نقل، پیش نیاز گسترش تجارت

مدیر حمل و نقل و کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر ترانزیت کالا و حمل و نقل در دنیا در حال تغییر است و همچین ناوگان‌های حمل و نقل نیز به سمت تکنولوژی حرکت میکنند.

به گزارش بازار، بهنام فرامرزیان مدیر حمل و نقل و کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با تحریریه تجارت خارجی گفت: کریدور موضوع روز رسانه و سیاستمداران است و هر گذرگاهی که باعث ارتباط و تسریع روند تبادل کالا شود، یک کریدور است.

فرامرزیان افزود: در حال حاضر در سطح دنیا کریدورهای بین المللی متعددی تعریف شده تا از تسهیلات سیستم‌های بین المللی استفاده کنند. کشورمان نیز در مسیر کریدورهای مختلفی از جمله کریدور شمال - جنوب و شرق -غرب قرار دارد، که برای استفاده از تسهیلات بین المللی نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری هستیم ...

وی در ادامه بیان کرد: برای استفاده از پتانسیل کریدورهای ترانزیتی باید بخش دولتی و خصوصی با هم همکاری داشته باشند و تسهیلات نیز برای توسعه زیر ساخت‌ها حمل و نقل و جاده‌ای در نظر گرفته شود.

مدیر کل حمل و نقل و کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین گمرکی در کشورمان افزود: ترانزیت کالا و حمل و نقل در دنیا در حال تغییر است و همچنین ناوگان‌های حمل و نقل به سمت تکنولوژی حرکت میکنند، ما برای گسترش تجارت نیازمند تغییر قوانین گمرکی و حمل و نقل هستیم تا در آینده به مشکل برخورد نکنیم.

فرامریان گفت: یکی دیگر از کارهای که برای گسترش و توسعه حمل و نقل کالا از کشورمان باید انجام شود، ساماندهی نمایندگان و واسطه‌های مرزی است تا آن‌ها بتوانند تسریع کننده روند ترانزیت باشند نه مانع آن.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha