۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
نیمی از مراکز اقامتی و گردشگری اردبیل از هفته آینده بازگشایی می‌شود
معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل:

نیمی از مراکز اقامتی و گردشگری اردبیل از هفته آینده بازگشایی می‌شود

اردبیل - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا همه تاسیسات گردشگری در سه ماه اخیر تعطیل شده بود که قرار است نیمی از این مجموعه‌ها هفته آینده فعالیت خود را از سر گیرند.

صغری فرشی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این مجموعه‌های گردشگری عمدتا هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و میهمانپذیرها هستند که از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا به تدریج مهیای پذیرایی از گردشگران و مسافران در تعطیلات پیش رو باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته در این بین مجتمع‌های آبدرمانی همچنان تعطیل خواهند بود و مجوزی برای فعالیت آنها صادر نشده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا در استان اردبیل مراکز اقامتی به ویژه هتل‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را به صور دقیق رعایت کنند تا در ادامه فعالیت خود با مشکلی روبرو نشوند.

فرشی به نحوه نظارت بر این مجموعه‌ها اشاره کرد و افزود: با فعالیت اکیپ‌های تلفیقی نظارت دقیقی بر فعالیت این مجموعه‌ها خواهیم داشت که در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمپ این واحدها دور از دسترس نخواهد بود.

وی بیان کرد: در صدور این مجوزها حفظ سلامت و جان مردم بسیار مهم است و ما هیچ اقدامی را مقدم بر حفظ سلامت آحاد مردم نمی‌دانیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با قدردانی از اقدام داوطلبانه صاحبان هتل‌ها و مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری در تعطیلی این مجموعه‌ها از اوایل اسفندماه تصریح کرد: به رغم ضرر و زیانی که سرمایه‌گذاران در این حوزه متحمل شدند، از همان روزهای نخست شیوع کرونا با علاقمندی از تعطیلی واحدهای خود استقبال کردند و ما نیز در این مدت سعی کردیم تا پیگیر جبران بخشی از ضرر و زیان آنها باشیم.

فرشی ادامه داد: قرار است با جمع‌بندی نهایی صنوف متضرر از کرونا به صورت ویژه از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت شده تا رضایت آنها فراهم آید.

وی در مورد فعالیت‌های آب‌های درمانی نیز بیان کرد: هنوز در این زمینه ستاد کرونا اظهارنظری نکرده و ما منتظر بخشنامه‌هایی هستیم تا با صلاحدید مسئولان فعالیت این مجموعه‌ها نیز از هفته‌های آینده از سر گرفته شود که در این بخش نیز حمایت جدی از سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صاحبان تاسیسات گردشگری خواست؛ با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر و تابستان به صورت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با پایبندی به این موازین پذیرایی شایسته‌ای را از میهمانان و مسافران در ماه‌های آینده داشته باشند.

کد خبر: ۱۹٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha