۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
آمادگی ایران برای کشت فرا سرزمینی توتون در ونزوئلا

آمادگی ایران برای کشت فرا سرزمینی توتون در ونزوئلا

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: این شرکت برای همکاری‌های چندجانبه در حوزه سرمایه گذاری مشترک، کشت فراسرزمینی توتون و صادرات محصولات دخانی به ونزوئلا آمادگی دارد.

به گزارش بازار، جلسه‌ای ۲ ساعته به صورت ویدئو کنفرانسی باحضور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران و مسئولین کشور ونزوئلا از جمله فرماندار ایالت کوجدس، معاون مجلس ملی جمهوری بولیواری ونزوئلا و برخی دیگر از مسئولین این کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در این جلسه گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی در شرکت دخانیات کشت فراسرزمینی توتون در کشورهای با اقلیم مناسب است. این سیاست در اولویت کاری ما با کشورهای دوست اتفاق خواهد افتاد و در همین راستا آمادگی داریم تا با مسئولین ونزوئلا توافقنامه امضا و این توافقنامه را برای اجرا به قرارداد تبدیل کنیم.

شیخان با تاکید بر آمادگی این شرکت در سرمایه گذاری مشترک با ونزوئلا برای تولید سیگار افزود:کشورمان سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از از کشورهای مختلف توتون خریداری می‌کند، ما آمادگی داریم تا مواد اولیه توتونی مورد نیاز شرکت دخانیات را از کشور ونزوئلا تأمین کنیم.

وی همچنین از آمادگی برای تهاتر توتون ونزوئلا با سیگار ایرانی خبر داد و یادآور شد: آموزش کشاورزان، تأسیس و راه اندازی گرمخانه‌های خشک کردن توتون و تأمین ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان ونزوئلایی از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرای آنها آماده هستیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در بخش دیگری از این جلسه پیشنهاد کرد تا کمیته مشترکی برای تنظیم و اجرای توافقنامه و قرارداد همکاری بین ایران و ونزوئلا تشکیل شود.

در ادامه حمید قره شیخ معاون بازرگانی و اقتصادی و عضو هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران نیز همکاری بین ایران و ونزوئلا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کارگروه تخصصی برای ایجاد زمینه‌های همکاری بین ۲ کشور و کشت فراسرزمینی توتون در دستور ما قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه دکتر آلبرتو گالیندز، فرماندار ایالت کوجدس ضمن اعلام آمادگی کشورش برای تجارت با شرکت دخانیات ایران گفت: توسعه کشت توتون یکی از زمینه‌های خوب برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری است و ما به دنبال احیای کشت توتون هستیم.

فرماندار ایالت کوجدس ضمن استقبال از تشکیل کمیته مشترک با مسئولین شرکت دخانیات ایران، اظهار امیدواری کرد و گفت: با تشکیل جلسات این کمیته، زمینه همکاری بیشتر برای دو کشور فراهم خواهد شد.

دکتر جوزه آگوستین، رئیس کنفایگن نیز در این جلسه با ابراز علاقه نسبت به همکاری با ایران گفت: ایران دوست خوبی برای ونزوئلاست و همکاری ۲ کشور فواید زیادی برای همدیگر خواهد داشت و ما آماده همکاری با ایران هستیم.

کد خبر: ۱۹۱٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha