۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
دژپسند: FATF باید به استفاده تروریستی آمریکا از بودجه دولتی ورود کند
بررسی پیشنهاد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی

دژپسند: FATF باید به استفاده تروریستی آمریکا از بودجه دولتی ورود کند

وزیر اقتصاد از بررسی پیشنهادات افزایش سرمایه بانک‌های دولتی بین این وزارتخانه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره افزایش سرمایه بانک های دولتی گفت: موضوع افزایش سرمایه بانک‌های دولتی مدت‌هاست که مطرح و در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در اردیبهشت یا خرداد امسال وزارت اقتصاد پیشنهادات خود را در این خصوص اعلام کرد و اخیرا بانک مرکزی نیز در این رابطه پیشنهادی را مطرح کرده است. وزیر اقتصاد ادامه داد: قرار است با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش سرمایه بانک‌های دولتی هم اندیشی شود.

دژپسند همچنین درباره اینکه آیا موضوع الحاق ایران به دو کنوانسیون سی اف تی و پالرمو برای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) در دستور کار مجمع قرار دارد یا نه، نیز تصریح کرد: روند بررسی سی اف تی و پالرمو همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد و موضوعی مبنی بر توقف بررسی آن مطرح نشده است.

وی افزود: ما به عنوان دستگاه اجرایی ذیربط با اف ای تی اف به جلسات مجمع دعوت می‌شویم و از نظر قانونی این موضوع هنوز در دستور کار است.

وزیر اقتصاد با اشاره به ترور وقیحانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این کار برخلاف قوانین بین‌المللی است و همه نهادها از جمله FATF باید به آن اعتراض و با آن برخورد کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید همه نهادها از جمله FATF به این اتفاق اعتراض کند، چرا که تروریسم دولتی منشا بسیاری از فجایع خواهد بود و این کار بر خلاف قوانین حقوقی و بین‌المللی است.

کد خبر: ۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha