۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
۴هزار هکتار اراضی استان سمنان زیر کشت زیتون است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴هزار هکتار اراضی استان سمنان زیر کشت زیتون است

سمنان- بنائیان سفید معاون مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه چهار هزار هکتار اراضی استان زیر کشت زیتون است، گفت: ۶۰۰ هکتار از این میزان، نهالستان است.

گل بابا بنائیان سفید در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به برداشت محصول زیتون از باغات استان سمنان بیان کرد: چهار هزار هکتار مجموعه اراضی تحت کشت زیتون در سراسر استان سمنان است که ۶۰۰ هکتار از آن نهالستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان سه هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیتون بارور وجود دارد، تاکید کرد: هر هکتار زمین زیتون در استان سمنان سه تن محصول زیتون می دهد که عملکرد نسبتاً خوبی به نسبت میانگین و استاندارد کشور محسوب می شود.

معاون مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در برخی نقاط استان که قطب تولید زیتون است، عملکرد بسیار بالاتری را نیز از این محصول شاهد بوده ایم، تاکید کرد: در برخی زمین‌های آرادان شاهد برداشت ۱۸ تن محصول در هر هکتار نیز بودیم که عملکرد خارق العاده ای محسوب می شود .

در برخی زمین‌های آرادان شاهد برداشت ۱۸ تن محصول در هر هکتار نیز بودیم

بنائیان سفید با بیان اینکه زیتون به واسطه شرایط اقلیم و همچنین ارزش افزوده ای که دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: زیتون، محصولی سازگار با شرایط آب و هوایی استان سمنان لذا ترویج خوبی را در این محصول شاهد بوده و استقبال خوبی هم از سوی بهره برداران بخش کشاورزی، می بینیم.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد زیتون تولید استان سمنان به روغن زیتون تبدیل می‌شود و ۳۵ درصد دیگر به صورت خورادکی مصرف خواهد شد، ابراز کرد: ریتون به واسطه فرآوری هایی که دارد، در زمره محصولات با ارزش افزوده بسیار بالا محسوب می شود لذا کشاورزان در سال های اخیر توجه خوبی به این محصول دارند.

معاون مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه استحصال یک هزار تن روغن زیتون از محصول برداشت شده از باغات زیتون استان سمنان پیش بینی می‌شود، ابراز داشت: فرآوری و روغن گیری زیتون در سال های اخیر با استقبال خوب باغداران و سرمایه گذاران روبرو شده است.

بنائیان سفید با بیان اینکه بعضاً شاهد هستیم که بسیاری باغداران در کنار باغ ها و اراضی زیتون خودشان، محصولات را فراوری و به یکباره روغن زیتون را به بازار می‌برند، گفت: این کار باعث شده تا ارزش افزوده خوبی نصیب تولیدگران شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha