۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
پارک صنعتی در ارگ جدید بم احداث می شود
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم:

پارک صنعتی در ارگ جدید بم احداث می شود

کرمان- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: با اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین، پارک صنعتی در ارگ جدید بم احداث می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی شهسوارپور ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین به پارک صنعتی خبر داد و افزود: با سرمایه گذار خارجی در این منطقه، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید قطعه و تامین بخشی از نیاز خودروسازان کشور، ظرفیت خودروی تولیدی منطقه به ۵۰۰ هزار دستگاه نیز افزایش می یابد لذا از این طرح می توان به عنوان بزرگ ترین رویداد صنعتی منطقه نام برد.

وی تصریح کرد: با تحقق این اتفاق بزرگ، ظرفیت اشتغال طی سال‌های آتی، به بیش از ۵۰ هزار نفر هم می رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید توسعه صنایع مرتبط با مجموعه های فعال در منطقه و ایجاد شهرک های قطعه سازی در راستای خودکفایی هرچه بیشتر را از پیامدهای موثر تحقق این اهداف بیان کرد و افزود: قطعه سازی های فعال در ارگ جدید، هم اکنون دانش بنیان هستند و با سرمایه گذاری‌ها و برنامه های پیش رو حرف های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت و سیاست کلان که توسعه همه جانبه منطقه هست، محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه و الحاق ۲ هزار هکتار اراضی منطقه در دستور کار قرار دارد و با حضور شخص استاندار و پیگیری های نماینده، موانع زیست محیطی این الحاق هم برطرف می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با این الحاقیه شاهد سرمایه گذاری های جدید خواهیم بود.

شهسوار پور تولید ۵۰۰ هزار خودرو در سال را افق ۱۴۰۵ این مجموعه عنوان کرد و افزود: پیش بینی های لازم برای این جهش خوب و موثر اتخاذ شده است.

وی ابراز داشت: سهولت صدور مجوزها و معافیت‌ها و مشوق های موجود از جمله بندهای مدنظر برای تشویق سرمایه گذاران است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید با تاکید بر اینکه این منطقه در زمینه ظرفیت های مهم صنعت، گردشگری و تفریحی، فرهنگی و مسکونی در تلاش برای توسعه هر چه بیشتر است، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در طول حیاتش فراز و نشیب هایی داشته و عوامل متعددی در رشد و یا رکود منطقه موثر بوده اند.

وی با بیان این مطلب که تحریم‌ها یکی از مهم ترین عوامل متاثر در تولید و صنعت خودروسازی است، افزود: این عامل نیز در مباحث کارگری موثر بوده است.

اشتغال ۱۱ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم

شهسوارپور اضافه کرد: از طرف دیگر این تحریم‌ها فرصتی برای بازتعریف مجموعه و توانمند سازی منطقه است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار نفر در این منطقه مشغول به کار هستند و به زودی با شروع بکار کارخانه ای دیگر، این ظرفیت بیشتر هم می‌شود. وی تدوین تقویم گردشگری و سیاحتی ویژه ارگ جدید، و اجرای ویژه برنامه های مرتبط در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار را از جمله برنامه های فرهنگی ویژه مردم عنوان کرد و افزود: به زودی این مجموعه تفریحی و گردشگری، به مجموعه ای بین المللی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به موضوع سکونت و ارائه خدمات ویژه به ساکنین جدید هم اشاره کرد و گفت: افرادی که این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند، از امتیازات و خدمات ویژه ای برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی جدید در منطقه، افزود: امیدواریم در برنامه هایی کوتاه مدت، به زودی تمامی معابر بهسازی و نوسازی شوند.

شهسوارپور با اشاره به برنامه های بلند مدت منطقه، اظهار کرد: برای تحقق همه اهداف مد نظر، در حال تدوین برنامه هایی هستیم که همه اقشار شهرستان های شرقی ذینفع شوند.

وی فرودگاه و خطوط ریلی و حمل و نقل جاده ای را از ظرفیت‌های پیش روی مجموعه برای انتقال تولیدات خودرویی منطقه به سایر نقاط کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد: حمل و نقل ریلی نیز از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: به دنبال جذب نخبگان و ایجاد اختراعات جدید و مورد نیاز صنایع هستیم و امیدواریم با ایجاد پارک علمی و فناوری در منطقه به اهدافمان برسیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha