۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری
معاون وزیر کار اعلام کرد

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری

کریمی بیرانوند، معاون وزیر کار گفت: با مصوبه امروز می‌توان تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌هایی که بخش بزرگی از زنجیره تولید را پوشش می‌دهند، پرداخت کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در نشست کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که امروز با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: با اذن رهبر معظم انقلاب برای اعطای تسهیلات توسعه اشتغال روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، جهش مناسبی در طرح‌های اشتغال‌آفرین این مناطق داشته‌ایم.

وی به احیای منابع از محل بازپرداخت این تسهیلات اشاره کرد و افزود: با همراهی بانک‌های عامل درصد بالایی از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال محقق می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: با مصوبه امروز می‌توان تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌هایی که بخش بزرگی از زنجیره تولید را پوشش می‌دهند، پرداخت کرد.

کریمی‌بیرانوند با بیان اینکه افزایش سرانه اشتغال به ازای هر شغل حداکثر به میزان ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد، اظهار کرد: اصلاح دستورالعمل اعطای تسهیلات تکمیلی تا سقف ۴۰ درصد متمم در هیات عامل صندوق توسعه ملی، تصویب اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستایی و عشایری مصوب در سال ۱۳۹۶ برای ارسال به هیات وزیران و تخصیص مانده اعتبار ارزی در صندوق توسعه ملی به میزان ۳ هزار میلیارد تومان از مهم‌ترین مصوبات امروز کارگروه ملی توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بود.

وی افزود: یکپارچه‌سازی سیاست‌ها و ایجاد پنجره واحد در ارائه خدمات به روستاها مهم است و امیدوارم شبکه بانکی در طول برنامه هفتم به سمت نقش مشارکت در توسعه اشتغال‌زایی روستایی حرکت کند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha