۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
 قیمت طلای جهانی افزایش یافت

 قیمت طلای جهانی افزایش یافت

در انتظار نشانه‌های کلیدی سیاست فدرال رزرو و با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش بازار، روز سه‌شنبه با کاهش ارزش دلار قیمت طلا افزایش یافت، در حالی که فعالان بازار منتظر شفافیت بیشتر موضع فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره بودند. هر اونس طلا تا ساعت ۶:۲۱ صبح به وقت تهران، با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۴۵.۲۲ دلار رسید. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۴۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت شمش در جلسه قبل پس از اظهارنظرهای تند مقامات فدرال رزرو ایالات متحده حدود ۱ درصد کاهش یافت. جیمز بولارد و جان ویلیامز، روسای فدرال رزرو، گفتند که برای مقابله با تورم مسیر طولانی در پیش است. پیش بینی می‌شود که ارزش طلا افزایش اصلاحی داشته باشد در حالی که، ارزش دلار اندکی پایین‌تر است.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. طلا به افزایش نرخ‌های بهره حساس است و این نرخ ها، فرصت نگهداری دارایی‌های بدون سود را افزایش می‌دهند. اکنون سرمایه گذاران به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که قرار است روز چهارشنبه در یک رویداد موسسه بروکینگز سخنرانی کند، چشم دوخته اند.

گفته می‌شود احتمال دارد که تحت تاثیر صحبت‌های پاول، طلا جهشی داشته باشد. گزارش اشتغال ملی ADP و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات متحده نیز در این هفته منتشر می‌شود. این داده‌ها می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد برنامه سیاست فدرال رزرو ارائه دهد. نقره اسپات با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۱.۱۰ دلار، پلاتین با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۹۷.۲۵ دلار و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۷.۰۰ دلار رسید.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha