۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
رشد ۴۳ درصدی صادرات فندق در ترکیه در سال ۲۰۱۹

رشد ۴۳ درصدی صادرات فندق در ترکیه در سال ۲۰۱۹

اتحادیه اصناف منطقه ای درترکیه اعلام کرد که صادرات فندق با نرخ ۱۶۸.۶۰۴ تن به رشد ۴۳.۱ درصدی خود در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، اتحادیه صادرکنندگان فندق و محصولات دریای سیاه گزارش داد که ترکیه در چهار ماه اول سال ۲۰۱۹، ۱.۰۹ میلیارد دلار از صادرات فندق درآمد کسب کرده است.

شایان ذکر است که در مدت مشابه سال گذشته، این درآمد ۷۱۱.۶ میلیون دلار بوده است.

بر اساس آمار و ارقام اتحادیه، ۳۵.۶ درصد از صادرات فندق کشور فرآورده های فرآوری شده به ارزش حدود ۳۸۱.۹ میلیون دلار و مابقی آن فندق خام بوده است.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا که بزرگترین بازار خشکبار دنیا محسوب می شود با نرخ نزدیک به ۷۸ ردصد کل صادرات، برترین بازار برتر صادرات فندق ترکیه است.  

گفتنی است که صادرات به ترکیه یکی از مهم ترین بخش های صادراتی ایران است تا جایی که ترکیه ششمین بازار صادراتی کشور ایران را به خود اختصاص داده است. بازرگانان ایرانی می توانند اقلام مختلفی را برای صادرات به ترکیه انتخاب کنند که در بین محصولات متنوع ایرانی خشکبار ایرانی طرفدار خاصی در بین مردم ترکیه دارد.  

 با نگاهی به صادرات خشکبار ایران در دیگر کشورها درمیابیم که در صادرات خشکبار به کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان هیچ مانعی وجود نداشته است و این کشورها تعرفه‌های گمرکی خود را کم کرده اند.  مشتری‌های خوبی از جمله کشورهای هند و چین با جمعیت فراوان وجود دارد که در این زمینه عوارض خود را کاهش داده اند و عوارضی که آمریکا برای صادرات مواد غذایی به چین تحمیل کرده به فروش محصولات خشکبار ایران کمک می کند.

کد خبر: ۱٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha