۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
تقاضای کشورهای مختلف برای ترانزیت کالا از بنادر ایران
معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد؛

تقاضای کشورهای مختلف برای ترانزیت کالا از بنادر ایران

بهشهر- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: کشورهایی نظیر هند، چین و پاکستان خواهان تردد و انتقال کالا از بنادر ایران و شمال به مقاصد مورد نظر هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی صبح یکشنبه در بازدید از بندر امیرآباد با اظهار این که بندر امیرآباد به اولین بندر حمل یکسره کالا تبدیل شود، افزود: در زمینه هوشمند سازی بندر و بهره گیری از تجهیزات و فناوری روز دنیا در آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به تهیه طرح تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد خواستار رفع اختلافات و مشکلات بین مسئولان و نمایندگان مجلس شد و گفت: این اختلاف ها سبب شد تا این طرح در گذشته مصوب نشود و این آمادگی داریم که سیر مراحل تبدیل به منطقه آزاد تبدیل شود.

وی با اشاره به تعامل و روابط با کشورهای ساحلی خزر خواستار تحول در بندر امیرآباد شد و گفت: چرخش اقتصادی و تجاری از شرق به غرب روسیه و از شمال به جنوب کشیده شده و در این راه ایران نقش اساسی خواهد داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امروز کشورهای مختلفی نظیر هند، پاکستان وچین خواهان تردد و انتقال کالا از از بنادر جنوبی به ایران و انتقال از بنادر شمالی به کشورهای هدف هستند و در این بین ظرفیت بنادر نظیر امیرآباد باید گسترش یابد.

رضایی تجهیز بندر امیرآباد به سیستم حمل یکسره کالا از کشتی به قطار و کامیون را ضروری دانست.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha