۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
گلیم نقش برجسته مهمترین صنایع دستی صادراتی ایلام است
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

گلیم نقش برجسته مهمترین صنایع دستی صادراتی ایلام است

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه گلیم نقش برجسته مهمترین صنایع دستی صادراتی استان است، گفت: ۹۰ درصد صنعتگران صنایع دستی مشغول بافت گلیم نقش برجسته هستند.

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلیم نقش برجسته مهمترین و اصلی ترین صنایع دستی ایلام است که توسط یکی از بانوان هنرمند در استان اولین بار بافته شده است.

وی افزود: ظرفیت های گلیم نقش برجسته و کیفیت تولیدات این محصول در استان باعث شده ایلام به عنوان شهر گلیم نقش برجسته در کشور شناخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران ظرفیت های صادرات تولیدات صنایع دستی در استان را فراهم کرده است، افزود: سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون دلار انواع محصولات صنای دستی از جله گلیم نقش برجسته از طریق مرز مهران صادرات انجام شده است.

وی افزود: صنایع دستی ایلام امروزه به عنوان منبع درآمدی بسیار خوبی برای مردم استان به خصوص در روستاها تبدیل شده چراکه گردشگران از خرید صنایع دستی در سال های گذشته بسیار استقبال کرده اند.

شنبه زاده با اشاره به فعالیت ۳۳ رشته صنایع دستی در اردبیل گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش صنایع دستی استان مشغول به کار هستند که میراث فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات، در زمینه بیمه و حضور صنعتگران در نمایشگاه ها تلاش می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده، تلاش ها  برای آغاز حرکت برای جهانی‌شدن شهر ایلام به‌عنوان گلیم نقش برجسته نیز شروع می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۹۰ درصد صنعتگران صنایع دستی استان مشغول بافت گلیم نقش برجسته هستند.

کد خبر: ۱۹٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha