۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
 بحران انرژی اتحادیه اروپا برای سال‌ها ادامه خواهد داشت

بحران انرژی اتحادیه اروپا برای سال‌ها ادامه خواهد داشت

اتحادیه اروپا در جایگزینی تامین گاز روسیه با مشکلاتی روبرو است.

به گزارش بازار، مدیران و استراتژیست‌های صنعت گاز اتحادیه اروپا اعلام کردند، اگر تقاضای گاز همچنان بالا بماند، اما منابع جدید تامین نشود، مشکلات انرژی اروپا برای سال‌ها ادامه خواهد داشت. کارشناسان هشدار دادند که حتی مخازن گاز که به طور کامل پر شده اند قبل از ماه‌های زمستان نمی‌توانند تضمین کنند که منابع کافی در تابستان آینده و زمستان آینده در دسترس خواهد بود.

کشورهای اتحادیه اروپا در پایان ماه سپتامبر، زمانی که به طور معمول تقاضای گرما افزایش می‌یابد، توانستند تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود را تا ۹۰ درصد پر کنند که این، علی رغم کاهش عرضه روسیه در بحبوحه فشار تحریم‌های مرتبط با اوکراین صورت گرفت.

رئیس گاز طبیعی مایع منطقه آسیا در ویتول و در جلسه کالاهای آسیایی در سنگاپور، به فایننشیال تایمز گفت: ما در بحران گاز هستیم و تا دو یا سه سال آینده در وضعیت نزدیک به بحران خواهیم بود. پس بیایید احساس امنیت کاذب را در خود ایجاد نکنیم. تحلیل گران نشان دادند که اتحادیه اروپا به کاهش شدید تقاضای انرژی و یافتن منابع گاز اضافی برای این منطقه نیاز دارد. به گفته راسل هاردی، مدیر اجرایی ویتول، قیمت گاز باید به اندازه کافی بالا بماند تا بتواند تقاضای بخش صنعتی را در تابستان سرکوب کند تا انبارها دوباره پر شوند.

این بحران بزرگ انرژی اتحادیه، پس از اعمال چندین دور تحریم‌ها علیه روسیه که زمانی بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز طبیعی آن بود، رخ داد. بحران انرژی در این منطقه در اوایل جولای و پس از اولین اختلال عرضه روسیه به تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا، به طرز چشمگیری تشدید شد. کاهش تحویل به دلیل مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری توربین‌های خط لوله نورد استریم به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بود. سپس، این خط لوله در ماه سپتامبر خراب شد و از کار افتاد.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha