۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور نیازمند ناوگان فعال و فراگیر است
نماینده مردم داراب در مجلس:

سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور نیازمند ناوگان فعال و فراگیر است

نماینده مردم داراب در مجلس گفت: سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور نیازمند ناوگان فعال و فراگیر است که استان فارس با دارا بودن ظرفیت مناسب در زمینه رانندگان و ناوگان امکان خدمات‌دهی به نقاط مختلف را دارد.

به گزارش بازار، در نشست ویژه نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، معاونین صنعت و بازرگانی سازمان صمت فارس، فرماندار و مدیران ادارات شهرستان داراب با مدیران کارخانه سیمان داراب و مدیران انجمن‌ها و اتحادیه‌های شرکت‌های حمل و نقل و کارگری به اهمیت اجرایی شدن مصوبات شورای تامین و توزیع عادلانه بار در سیستم حمل و نقل تاکید شد.

گفتنی است محمدجواد عسکری، نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در نشست ویژه کارخانه سیمان داراب که با هدف حل مشکلات مرتبط با رانندگان جاده‌ای برگزار شد، مطرح کرد: سیستم حمل و نقل جاده‌ای کشور نیازمند ناوگان فعال و فراگیر است که استان فارس با دارا بودن ظرفیت بسیار مناسب در زمینه رانندگان و ناوگان امکان خدمات‌دهی به نقاط مختلف را دارد.

وی با اشاره به تاسیس شرکت حمل و نقل اختصاصی کارخانه سیمان داراب اشاره کرد و افزود: این شرکت با هدف پشتیبان خدمات حمل و نقل جاده‌ای و کارخانه مذکور تاسیس شده است تا توان رقابتی مجموعه تولیدی سیمان داراب را افزایش دهد اما این فرآیند منوط به توزیع عادلانه بار بر اساس قانون است.

عسکری در رابطه با اهمیت اجرایی شدن مصوبات شورای تامین شهرستان داراب، ادامه داد: به عنوان سیستم نظارتی اجازه نخواهیم داد که فرد یا دستگاهی بخواهد از تکالیف قانونی خود تمکین نکند و تمامی دستگاه‌های اجرایی در این راستا موظفند نسبت به ترک فعل وظایف قانونی و ایجاد زمینه تنش اجتماعی پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه حمایت از تولید یکی از اولویت‌های اساسی مجلس یازدهم است، اظهار داشت: افزایش سرانه تولید و تکمیل طرح‌های توسعه کارخانه سیمان داراب علاوه بر اشتغالزایی و افزایش درآمدهای پایدار اقتصادی، شرایط مناسبی را برای توسعه ظرفیت‌های موجود سیستم حمل و نقل جاده‌ای این منطقه در راستای منافع جامعه محلی نیز ایجاد خواهد کرد.

فرهاد سعدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب هم در ادامه با تاکید بر این قانون باید فصل‌الخطاب اقدامات دستگاه‌های اجرایی باشد، بیان داشت: برخی از موضوعات نظیر حمل و نقل جاده‌ای به دلیل اهمیتی که در زمینه اجتماعی دارد نیاز به تعیین‌تکلیف در شورای تامین شهرستان است

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای تامین شهرستان داراب بر اساس نص صریح قانون لازم‌الاجرا است، ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌ تولیدی سیمان داراب مکلف به اجرایی کردن مصوبات و مفاد شورای تامین هستند که در این راستا در صورت قصور احتمالی، فرد یا دستگاه خاطی را جهت برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

علیرضا راستیار، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان فارس هم در این جلسه با تصریح بر اینکه امکان نظارت الکترونیکی دولت بر فرآیند حمل بار کارخانه سیمان داراب وجود دارد، اظهار داشت: هر گونه تخلف و قانون‌گریزی در سیستم حمل و نقل جاده‌ای با نظارت الکترونیکی کارشناسان قابل پیگیری و پیشگیری است.

وی گفت: به عنوان مسئول در سیستم حمل و نقل جاده‌ای از مدیران این مجموعه تولیدی انتظار داریم تا با برنامه‌ریزی درست نسبت به توزیع عادلانه بار به رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مستقر در کارخانه و بخش خصوصی نیز فعالیت خود را ادامه دهند. با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه و وضعیت معیشتی فعالان این عرصه بایستی با تعامل و مدیریت نسبت حل مشکلات کنونی تدابیری لازم را بکارگیری نماییم.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha