۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی حوزه راه در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی حوزه راه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در کشور در حال اجرا است.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی گفت: نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر نیز مسیرهایی است که مطالعه آن انجام شده و کارهای واگذاری آن به پیمانکار در دست اجراست.

خادمی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه‌ها را حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در بخش آزاد راهی ۱۰۳۸ کیلومتر و در بخش ریلی سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر اجرا می‌شود گفت: در بخش بزرگراهی هم ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی درسطح کشور حال اجرا است که نسبت به موجودی بزرگراه‌ها که حدود ۲۰ هزار کیلومتر است عدد قابل توجهی است.

وی به اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های راه سازی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها برای ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در پروژه‌های راه سازی بخش زیر ساختی کل کشور به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و دو تا سه برابر هم به صورت غیر مستقیم در سطح کشورمشغول به کار هستند.

خادمی افزود: تمام اقداماتی که در حوزه راه سازی در کشور انجام می‌شود بومی بوده و توسط مهندسین، متخصصین، مجریان و کارگران داخل کشور صورت می‌گیرد و در بخش نیروی انسانی و هم در بخش اجرا، مصالح و تجهیزات خودکفا هستیم و از خارج چیزی وارد نمی‌شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha