۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
علت اعلام دیرهنگام رقم خرید توتون حذف دلالان است
مدیر کشاورزی شرکت دخانیات ایران:

علت اعلام دیرهنگام رقم خرید توتون حذف دلالان است

گرگان- سروری، مدیر کشاورزی شرکت دخانیات ایران در توضیح اعلام دیرهنگام رقم خرید توتون، گفت: دلیل این رویکرد ترس از ورود واسطه به بازار برای خرید این محصول است.

سید علیرضا سروری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: توتون درگذشته سطح زیر کشت بالایی داشت که به‌تدریج به دلیل سیاست‌های غلط کاهش یافت.

مدیر کشاورزی شرکت دخانیات ایران افزود: این روند کاهشی از زمانی سرعت گرفت که شرکت دخانیات به‌صورت خصوصی درآمد و انحصارش لغو شد و پس از آن در اختیار صنایع دخانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این مدت سطح زیر کشت از ۱۸ هزار هکتار به دو هزار و ۷۶۰ هکتار رسیده، گفت: میزان برداشت امسال هم در حال حاضر بین پنج هزار تا پنج هزار و ۷۰۰ تن خواهد رسید.

او در توضیح اعلام دیرهنگام رقم خرید توتون، گفت: دلیل این رویکرد ترس از حضور و ورود واسطه به بازار برای خرید این محصول است؛ اما امسال تمهیداتی برای رفع این مشکل اندیشیده شد.

سروری حوزه ترویج دخانیات را بسیار قوی دانست و افزود: خوشبختانه قوی‌ترین کادر ترویج کشور در شرکت دخانیات است و به‌این‌ترتیب کشاورزان مشکلی در حوزه آموزش نخواهند داشت.

وی قیمت خرید توتون در سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: امسال بین ۸۰ تا ۱۵۰ درصد قیمت خرید توتون باهدف حمایت از کشاورز افزایش یافت و بی‌انصافی است که زارعان رقم خرید را کم بدانند.

مدیر کشاورزی شرکت دخانیات ایران در توضیح بیماری ساق سیاه توتون که سال گذشته باعث خسارت بسیاری از کشاورزان شد، گفت: سلامت ارقام بذر در سه مرکز تحقیقات کشور بررسی می‌شود و متأسفانه این بیماری از بذرهای غیرمجازی که تهیه شده به سایر محصولات هم سرایت کرد.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha