۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
شهرک صنعتی این شهر در گرداب آب‌های سطحی است!
بازار از شهر گرمی در اردبیل گزارش می‌دهد؛

شهرک صنعتی این شهر در گرداب آب‌های سطحی است!

اردبیل - شهرک صنعتی گرمی که در سال‌های اخیر با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده، با مشکل سرازیر شدن آب‌های سطحی در اطراف این شهرک روبه‌رو است که گلایه سرمایه‌گذاران را به همراه داشته است.

بازار: گروه استان ها؛ در حالی که سرمایه‌گذاران حوزه صنعت به دنبال فضای مناسب و تأمین زیرساخت‌های مطلوب در مسیر سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و اشتغال هستند، در شهرستان گرمی این روزها و در حالی که هنوز بارشی در پاییز در این منطقه رخ نداده، با سیلابی از آب‌های سطحی روبه‌رو هستند که در رفت و آمد روزانه آنها مشکلاتی جدی به وجود آورده است.

یکی از صنعتگران فعال شهرک صنعتی گرمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهدید آب‌های سطحی به عنوان یک خطر بالقوه برای شهرک صنعتی و آسیب به سازه‌های این مجموعه اظهار کرد: انتظار می‌رفت مسئولان امر برای هدایت آب‌های سطحی در این شهرک تدبیری درست می‌اندیشیدند اما با رها شدن کار، ما در رفت و آمد روزانه خود با مشکلات و تنگناهای جدی روبه‌رو هستیم.

سهراب امیریان با بیان اینکه در این شهرک به رغم ظرفیت خوب برای توسعه واحدهای صنعتی به ویژه زنجیره شیرآلات بهداشتی، اقدامات مؤثری انجام شده است، تصریح کرد: ولی در تردد روزانه به عنوان اصلی‌ترین شاخص ارتقای جایگاه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که نارضایتی اهالی را نیز به همراه داشته است.

شهرک صنعتی گرمی در گرداب آب‌های سطحی

وی گفت: حرکت آب‌های روان بالا دست به سوی این شهرک و زهدار شدن اراضی منطقه زمینه ضرر و زیان برای واحدهای تولیدی را رقم زده که در این زمینه انتظار می‌رود متولیان امر تدبیری درست بیندیشند.

دیگر سرمایه‌گذار شهرک صنعتی گرمی که از وضعیت به وجود آمده به شدت گله‌مند است، به خبرنگار بازار گفت: هیچ جای کشور سرمایه‌گذار را با چنین شرایط سخت در مسیر تولید قرار نمی‌دهند بلکه سعی می‌کنند زیرساخت‌های لازم را در بهترین شرایط فراهم کنند.

احمد باقریان از فعالان شهرک صنعتی گرمی معتقد است: باید در کنار زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات، راه دسترسی مناسب و سایر امکانات نسبت به مهار آب‌های سطحی و هدایت درست آن اقدامات مؤثری انجام شود تا حتی بخشی از منابع آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی نیز تأمین شود.

وی به برنامه‌ریزی‌های غلط مسئولان در جانمایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: بهتر است با راهکارهای درست هر چه سریعتر آب‌های سطحی در شهرک صنعتی گرمی برطرف شود.

فرماندار شهرستان گرمی نیز با عذرخواهی از سرمایه‌گذاران این شهرک خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار مورد نیاز تلاش می‌کنیم تا به سرعت مشکل به وجود آمده را با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط رفع کنیم.

شهرک صنعتی گرمی در گرداب آب‌های سطحی

حسین مولایی در گفتگو با خبرنگار بازار اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های لازم و امکانات شایسته برای سرمایه‌گذاران در این شهرک فراهم آید تا تعداد واحدهای صنعتی فعال از ۲۰ مورد نیز افزایش پیدا کند.

سرپرست شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز در واکنش به این مشکل در شهرک صنعتی گرمی بیان کرد: پروژه زهکشی در داخل شهرک صنعتی گرمی انجام شده است.

روح الله برادران حیدری ضرورت همکاری دستگاه‌های مرتبط برای هدایت آب‌های سطحی را در این شهرک یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به چهار بانده کردن جاده از طرف گرمی به اردبیل و عدم توجه به هدایت صحیح آب‌های سطحی به مسیل‌های اصلی متأسفانه در زمان بارندگی شاهد ورود آب‌های بالادست به شهرک صنعتی گرمی هستیم.

وی تصریح کرد: این موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی و ساکنان همجوار این شهرک صنعتی به وجود آورده که امیدواریم راه و شهرسازی نسبت به اصلاح و بازگشایی مسیر آب‌های سطحی به مسیل‌های طبیعی اقدام کند.

شهرک صنعتی گرمی در گرداب آب‌های سطحی

سرپرست شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در ستاد تسهیل استان بارها این موضوع مورد تاکید قرار گرفته و قبل از شروع فصل بارش‌ها مقرر بود این اقدامات انجام شود که متأسفانه تاکنون برای هدایت‌ آب‌های سطحی به مسیل‌های موجود اقدامی از سوی راه و شهرسازی انجام نشده است.

برادران حیدری افزود: در زمان بارش حرکت آب‌های روان بالادست را به سوی شهرک صنعتی گرمی و زهدار شدن اراضی شاهد هستیم که این امر نارضایتی صاحبان واحدهای تولیدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به پروژه زهکشی شهرک صنعتی گرمی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب در شهرک صنعتی گرمی، این پروژه از محل اعتبارات داخلی شرکت با هدف پایین آوردن سطح آب انجام شده است.

برادران حیدری اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا مشکلات به وجود آمده برطرف شده و ۱۹ واحد تولیدی که موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شدند، بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

سرپرست شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: در این شهرک ۳۵ قرارداد حق بهره‌برداری با سرمایه‌گذار منعقد شده و در این شهرک که به مساحت ۳۱ هکتار احداث شده زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، مخابرات، راه دسترسی و ایستگاه آتش‌نشانی موجود است و چندین واحد تولید شیرآلات بهداشتی نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha