۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایرانی جوان| آغاز رسمی طرح ملی «ایران جوان» با حضور زوج های جوان
بازار گزارش می دهد

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایرانی جوان| آغاز رسمی طرح ملی «ایران جوان» با حضور زوج های جوان

با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۰ هزار نفر تحت پوشش طرح ملی ایران جوان قرار گرفتند.

بازار؛ گروه ایران: مراسم رونمایی از پوستر طرح ملی ایران جوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سیدمصطفی سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره بنیاد ۱۵ خرداد و معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سردار حمیدرضا حسین آبادی رئیس بازرسی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، حمیدرضا علیان زادگان رئیس بنیاد ۱۵ خرداد، سید کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و جمعی از زوج های دانشجو و خانواده های دانشجویان برگزار شد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایرانی جوان| آغاز رسمی طرح ملی «ایران جوان» با حضور زوج های جوان

در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی رئیس هیئت مدیره بنیاد ۱۵ خرداد و معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه تمام دانشجویان متاهل دارای فرزند می توانند شامل طرح ملی ایران جوان باشند بیان داشت: امسال ۱۰ هزار نفر تحت پوشش طرح قرار می گیرند که نیمی از آن ها دانشجو هستند و این عدد در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دارای سه فرزند به بالا در اولویت قرار دارند اما در آغاز طرح با حضور دختران و پسرانی که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده‌ اند این پویش آغاز می شود اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد ۱۵ خرداد برای فرزند به دنیا آمده یک حساب بانکی با مبلغ ۲ میلیون تومان افتتاح کرده و تقدیم والدین می ‌کند. همچنین به مادر یک کارت یک میلیونی به عنوان هدیه تولد فرزند اعطا می ‌شود. علاوه بر این یک وام بلندمدت ۱۵ میلیون تومانی نیز تقدیم پدر فرزند می‌شود. البته طرح های حمایتی به همین جا محدود نمی شود و بسته ‌های حمایتی شامل لباس، اسباب‌ بازی و پوشک در روزهای نخست تولد فرزند تقدیم زوج ها می شود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: امسال برای اجرای این پویش ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن در مرحله اول برای دانشجویان و ۱۰۰ میلیارد هم برای سایر مشمولین است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایرانی جوان| آغاز رسمی طرح ملی «ایران جوان» با حضور زوج های جوان

حمید رضا علیان‌ زادگان مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز با اشاره به اینکه در مرحله نخست این پویش ملی، ۵ هزار زوج دانشگاهی مشمول حمایت هستند اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ ای است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین، این آمار در آینده افزایش محسوسی داشته باشد.

وی افزود: راه‌ اندازی مجمع خیرین جمعیت، راه ‌اندازی شبکه ملی تسهیل گران جمعیت، تهیه و توزیع بسته‌ های حمایتی و با تخفیف مادر و کودک، راه ‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، پروژه‌ های مطالعاتی جمعیت و تدوین اطلس ملی جمعیت از دیگر کار ویژه‌ های بیست گانه بنیاد در حوزه جمعیت به شمار می‌ رود.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری طرح ملی ایران جوان ابتدای سال جاری بین بنیاد ١۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشگاهی به امضا رسیده است که شب گذشته پوستر آن طی مراسمی با حضور مسئولان رونمایی شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha