۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مرسدس بنز ۲.۸میلیون دلار در آریزونا جریمه شد| بوش قطعه ساز متقلب
رسوایی دیزل آلمانی ها پایان ندارد

مرسدس بنز ۲.۸میلیون دلار در آریزونا جریمه شد| بوش قطعه ساز متقلب

مارک برنوویچ، دادستان کل ایالت آریزونا گروه خودروسازی مرسدس بنز را محکوم به پرداخت ۲.۸ میلیون دلار جریمه به دلیل نقص قانون هوای پاک و تقلب در آلایندگی محصولات دیزلی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: ایالت آریزونا در آمریکا به تازگی اعلام کرده است؛ گروه خودروسازی مرسدس بنز به همراه تامین کننده اصلی آن یعنی شرکت قطعه سازی رابرت بوش براساس توافقات حاصله میان طرفین، حاضر به پرداخت ۶ میلیون دلار جریمه بابت ادعا تبلیغاتی در خصوص دیزل شدند.
مارک برنوویچ، دادستان کل ایالت آریزونا در خصوص جریمه این خودروساز آلمانی گفت؛ بر اساس توافق پیشنهادی، گروه خودروسازی مرسدس بنز ۲.۸ میلیون دلار به عنوان جبران خسارت مصرف کنندگان پرداخت خواهد کرد و هر مشتری ساکن آریزونا، واجد شرایط دریافت ۶۲۵ دلار از این شرکت است.

برنوویچ، افزود: آریزونا قصد دارد با شفافیت در خصوص حقیقت تبلیغات برای مشتریان خودروسازی ها روشنگری در خصوص تصمیم شان در راستای انتخاب محصول فراهم کند.

گروه خودروسازی مرسدس بنز با رد اتهامات وارد شده به محصولاتش تاکنون حاضر به پذیرفتن حقیقت نشده است. این مورد سبب پرداخت ۲.۸ میلیون دلار جریمه برای این خودروساز آلمانی شده است

دادستان این ایالت اعلام کرده است که گروه خودروسازی مرسدس بنز با رد اتهامات وارد شده به محصولاتش تاکنون حاضر به پذیرفتن حقیقت نشده است. این مورد سبب پرداخت ۲.۸ میلیون دلار جریمه برای این خودروساز آلمانی شده است، از سوی شرکت رابرت بوش نیز به دلیل عدم پذیرش مسئولیت خود در این راستا ۵۲۵ هزار دلار جریمه شده است.

گروه خودروسازی مرسدس بنز در بیانیه ای اعلام کرده است؛ «با توافق طرح پیشنهادی دادستان آریزونا، این شرکت گام دیگری به سوی حل و فصل دعاوی مختلف دیزل برمی دارد و از هزینه های بیشتر شکایت های قضایی و اقدامات قانونی طولانی مدت دادگاه جلوگیری می کند.» این در حالی است که شرکت قطعه سازی بوش در خصوص تسویه حساب مربوط به واحدهای کنترل موتور برای مرسدس بنز تاییدیه مالی به دادگاه ارایه کرده است.

مرسدس بنز 2.8 میلیون دلار در آریزونا جریمه شد| بوش قطعه ساز متقلب

پروند مذکور از سال ۲۰۲۰ برای گروه خودروسازی مرسدس بنز در آمریکا به جریان در آمده است، این پرونده با شکایت در خصوص تقلب مرسدس بنز منوط به انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای برای ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو به جریان افتاد، براساس آمار منتشر شده این خودروساز باید ۲.۲ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

مرسدس بنز نقره داغ شد

گروه خودروسازی مرسدس بنز در تبانی با شرکت رابرت بوش تقلب در انتشار گازهای آلاینده داشته است، این شرکت ۸۷۵ میلیون دلار جریمه مدنی برای قانون هوای پاک و ۵۴۶ میلیون دلار جریمه برای تغییر سیستم پیش و پس آلایندگی خودروهای دیزلی فروخته شده در آریزونا باید پرداخت کند. شرکت های حفاظت از محیط زیست با همکاری تیم تحقیقاتی وزارت دادگستری در مورد موضوع آلایندگی مرسدس بنز به طور جدی بازرسی انجام می دهند. هرچند که این بازرسی و تحقیقات فقط منوط به ایالت آریزونا نشده و همنچنان در سایر ایالت ها در حال گسترش است.

سال ۲۰۲۰ که برای نخستین بار پرونده دیزل گیت گروه خودروسازی مرسدس بنز در آمریکا مطرح شد، این برند در بدو ورود به دادگاه اعلام کرد که حاضر است برای ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو تا سقف ۳۲۹۰ دلار هزینه برای تغییر در سیستم پیش و پس پالایش پرداخت کند

سال ۲۰۲۰ که برای نخستین بار پرونده دیزل گیت گروه خودروسازی مرسدس بنز در آمریکا مطرح شد، این برند در بدو ورود به دادگاه اعلام کرد که حاضر است برای ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو تا سقف ۳۲۹۰ دلار هزینه برای تغییر در سیستم پیش و پس پالایش پرداخت کند.

مرسدس بنز 2.8 میلیون دلار در آریزونا جریمه شد| بوش قطعه ساز متقلب


از سال ۲۰۱۵ که گروه خودروسازی فولکس واگن رسوایی دیزل گیت در آمریکا را ایجاد کرد، خودروهای دیزلی به ویژه محصولات آلمانی تحت نظارت و بررسی قرار گرفته اند. در سال ۲۰۱۵ گروه خودروسازی فولکس واگن برای ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو تقلب آلایندگی در آمریکا ایجاد کرده بود، این تقلب در نرم افزار پاشش خودرو ایجاد شده بود. این مساله سبب شد که گروه خودروسازی فولکس واگن حدود ۳۰ میلیارد دلار برای حل و فصل تحقیقات و تغییر سیستم کنترل مدیریتی سوخت محصولات خود پرداخت کند.

شرکت قطعه سازی رابرت بوش در ابتدا ماه میلادی جاری با پرداخت ۲۵ میلیون دلار برای تحقیقات دیزل گیت مورد توافق گروه های خودروسازی فولکس واگن و فیات- کرایسلر پرداخت کرد، پرداختی که می تواند در افزایش زیان مالی این خودروساز اثر قابل توجهی در سال میلادی جاری داشته باشد.

در ماه آگوست گروه خودروسازی فیات- کرایسلر با ادغام گروه پژو توانستند برند جدیدی به نام استلانتیس را تاسیس کنند، فیات- کرایسلر پس از تاسیس استلانتیس به دلیل استفاده از قطعات بوش و افزایش آلایندگی براساس تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا به پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار غرامت محکوم شد.

البته در کنار این موضوع باید اشاره کرد که به تازگی شرکت خودروسازی تسلا نیز به دلیل مشکل چراغ عقب محصولاتش در آمریکا جریمه شده است که براساس آن اقدام به فراخوان ۳۲۱ هزار دستگاه خودرو کرده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha