۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
عوامل تعیین کننده قیمت رابیتس

عوامل تعیین کننده قیمت رابیتس

ممکن است تابه‌حال نام رابیتس یا راویز را شنیده باشید؛ در واقع واژه رابیتس درست است و گاهی به آن راویز گفته می‌شود.

به گزارش بازار، ممکن است تابه‌حال نام رابیتس یا راویز را شنیده باشید؛ در واقع واژه رابیتس درست است و گاهی به آن راویز گفته می‌شود. این محصول صفحه‌های فولادی مشبکی است که از ورق‌های گالوانیزه گرم به تولید می‌رسد. به‌صورت کلی این محصول به‌وسیله کشش عرضی و پرس ورق‌های فولادی تولید و به مرحله برش ورود پیدا می‌کند. به‌طور معمول این محصول در گچ کاری و گچ‌بری‌ها، ساخت سقف‌های کاذب، پوشش دادن بتن سیمانی، پوشش دادن تیرآهن و آرماتور، کارهای ترمیمی و بازسازی، نمای خارجی ساختمان، دکوراسیون و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محصول برای متصل کردن کامل سطح دیوارها و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای نصب اجزای تأسیسات برقی و مکانیکی و همچنین انواع رنگ‌کاری‌های سیمانی و گچی بسیار کاربرد دارد.

این محصول دیواره‌های ساختمان را به‌خوبی به یکدیگر متصل می‌کند و موجب جلوگیری از ترک‌خوردگی و جدا شدن آن‌ها می‌شود. انواع راویز بر اساس ستون و وزن تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رابیتس چیست و چه مزایایی دارد؟

عمدتاً تقسیم‌بندی راویزها ازنظر ظاهری بر اساس وزن و تعداد ستون صورت می‌گیرد و هر یک از آن‌ها دارای ابعاد گوناگونی هستند. وزن رابیتس متناسب با ضخامت آن است؛ یعنی با افزایش ضخامت این محصول، وزن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. تفاوت در تعداد ستون‌ها باعث می‌شود تا راویز دو ستون یا سه ستون به تولید برسند؛ هر یک از ستون راویز، متشکل از تعدادی ردیف است که به آن‌ها چشمه گفته می‌شود. تعداد این چشمه‌ها بر وزن ستون تأثیر می‌گذارد که یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت این محصول به شمار می‌آید.

این محصولات در محور طولی در وزن‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین وجود دارند که تعداد ستون‌های آن‌ها به ترتیب ۹، ۱۱ و ۱۳ است. در کشورهای خارجی رابیتس فوق سنگین تا ۱۷ ستون نیز به تولید رسیده است. تعداد ستون‌ها تأثیر بسیاری بر کیفیت این محصول می‌گذارند؛ به‌طوری‌که هر چه تعداد ستون بیشتر باشد کیفیت این محصول بالاتر بوده و در نهایت مقاومت بیشتری به سازه شما می‌بخشد. معمولاً از رابیتس سنگین در سازه‌های سنگین و از رابیتس سبک در سازه‌های سبک استفاده می‌شود.

رابیتس یکی از پرکاربردترین سازه‌های فلزی است که در موارد مختلف به کاربرده می‌شود. مهم‌ترین مزایای استفاده از راویز به شرح زیر است:

  • سازه‌هایی که با استفاده از این محصول ساخته می‌شوند، جزء امن‌ترین سازه‌ها محسوب می‌شوند.

  • استفاده از این محصول بسیار آسان است؛ به‌طوری‌که برای نصب و اجرا به نیروی متخصص نیازی نیست.

  • از سرعت اجرای بسیار بالایی برخوردار هستند.

  • این محصول در مقایسه با محصولاتی که عملکرد مشابه دارند مقرون به‌صرفه‌تر است.

  • از شکل‌پذیری بالایی برخوردار است و می‌توان آن را در هر محیطی استفاده کرد؛ درواقع متناسب با نیاز قابلیت تغییر دارد.

  • این محصول دسترسی راحتی دارد و می‌توانید به‌آسانی آن را تهیه کنید.

رابیتس

عوامل مؤثر در قیمت رابیتس

با توجه به انواع رابیتس قیمت‌گذاری این محصول بر اساس وزن، تعداد ستون و چشمه بندی انجام می‌شود. عواملی که باعث افزایش قیمت رابیتس می‌شود به شرح زیر است:

۱. تعداد ستون

هر ورق رابیتس دارای تعدادی ستون است. همان‌طور که گفته شد در این ستون‌ها ردیف‌هایی به نام چشمه وجود دارد که رابطه معکوسی میان تعداد ستون‌ها و ابعاد چشمه‌ها وجود دارد؛ به زبان ساده‌تر می‌توان گفت هر چه تعداد ستون‌ها بیشتر باشد اندازه چشمه‌ها کوچک‌تر است. این ویژگی موجب می‌شود هنگام استفاده از این محصول، ساختمان سازه‌ها سبک‌تر شوند و مصالح کمتری مورداستفاده قرار گیرد. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که رابیتس ۹ ستون گران‌تر است یا ۱۳ ستون؟ در پاسخ به سؤال باید گفت راویزهای ۱۳ ستون از روایزهای ۹ ستون گران‌تر هستند؛ هر چه تعداد این ستون‌ها بیشتر شود، متریال موردنیاز ساخت آن افزایش پیداکرده و قیمت آن‌ها نیز با افزایش روبه‌رو است. البته دقت کنید که ستون‌های بیشتر مقاومت بیشتری به ارمغان می‌آورند و درعین‌حال تا حدودی نیاز شما را به مصالح ساختمانی کاهش می‌دهند.

۲. وزن رابیتس

وزن راویز یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین قیمت این محصول به شمار می‌آید. وزن هر برگ به ضخامت ورق فولادی وابسته است که برای تولید این محصول مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر چه تعداد ستون‌های به‌کاررفته در راویز بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر می‌شود؛ ازاین‌رو روایزهایی با ستون‌ها و وزن بیشتر از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند. برای مثال راویزهای ۱۳ ستون دارای وزن بیشتری هستند، به همین دلیل قیمت آن‌ها از دیگر راویزها بیشتر است. همان‌طور که گفته شد راویزها در سه نوع سبک، سنگین و متوسط تولید می‌شوند و قیمت‌گذاری آن‌ها نیز به همین ترتیب صعود می‌کند.

۳. تعداد چشمه ها

در قسمت عرض ستون هر برگ این محصول ۲، ۳ و یا ۴ ردیف چشمه وجود دارد؛ ازاین‌رو رابیتس‌ها به سه نوع ۲ ردیفه، ۳ ردیفه و یا ۴ ردیفه دسته‌بندی می‌شوند. چشمه‌ها به شکل لوزی، شش‌ضلعی یا موازی به تولید می‌رسند. هرچقدر فاصله میان چشمه‌های ستون‌ها کمتر باشد، کیفیت رابیتس نیز بیشتر می‌شود. این چشمه‌ها تأثیر بسیاری در کاهش مصالح مورداستفاده برای سازه شما می‌گذارند. در پاسخ به سؤال رابیتس ۲ چشمه گران‌تر است یا ۳ چشمه باید گفت طبیعتاً قیمت رابیتس ۳ چشمه بیشتر از رابیتس ۲ چشمه است.

رابیتس

سخن پایانی

رابیتس یکی از محصولات پر استفاده در ساخت‌وساز است که در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. قیمت‌گذاری این محصول بر اساس تعداد ستون‌ها، تعداد چشمه‌ها و وزن آن‌ها صورت می‌گیرد. هرچه تعداد ستون‌های این محصول بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر می‌شود؛ به همین ترتیب قیمت رابیتس افزایش پیدا می‌کند. البته باید توجه داشت که قیمت این محصول به نوسانات بازار و کیفیت متریال به‌کار رفته در آن هم بستگی دارد.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت رابیتس به سایت آهن تخفیف مراجعه نمایید و یا با شماره های ۰۲۱۵۵۵۱۱۵۵۵ تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

راویز کاربردهای وسیعی در حوزه گچ کاری، نمای ساختمان، ایجاد طرح‌های زیباسازی سقف‌ها، نورپردازی‌های پنهان، ایجاد سقف کاذب، ایجاد پلاستر کاری های گچی و سیمانی، ساخت انواع تندیس‌ها و… دارد. علاوه بر موارد ذکرشده از این محصول در ساخت قفس‌های آهنی مقاوم و صنعت مجسمه‌سازی، مخصوصاً پیکرتراشی، استفاده می‌شود. مجسمه‌سازان از این محصول به‌منظور فرم دادن سطوح سه‌بعدی پیچیده و منحنی‌های مرکب که با گچ یا خاک رس و سایر متریال پوشانده می‌شوند استفاده می‌کنند. ازجمله مزایای این محصول می‌توان به ایمن بودن، استفاده ساده و آسان، سرعت اجرای بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن و… اشاره نمود. بهتر است جهت بهره بردن از مزایای این محصول، آن را از یک مرجع معتبر تهیه نمایید تا متریال به‌کاررفته در آن از کیفیت لازم برخوردار باشند.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha